fredag 25 oktober 2013

Nu smyger jag fram julen i butiken...



Solen strålar idag och det ser ut att bli en härlig fredag!

Idag har jag stängt i butiken, men jag ska strax åka dit och smyga fram julen...
och för att komma i stämning så myser jag här hemma nu på morgonen.

Julmusik i bakgrunden, tända ljus och hyacinter lite överallt :)

De fina pokalerna på bild packades upp igår och passar såååå bra att fylla 
med en hyacint.


Ja, jisses igår kom det hem galet mycket fint!  Just nu är det kartonger på 
hela lagret som väntar på att packas upp, spännande, spännande!  Men jag vet att det gömmer sig mycket skoj i dem och den här snygga glaspokalen letade jag fram, den har ett svagt 
guldskimrande sken som lyser så varmt och vackert. Ganska hög är den också, ca 
25 cm hög och kostar 129 eller 139:-  ( minns tyvärr inte exakt )



Kaffe, nya jultidningar, hyacint på bordet och godaste polkachokladen att 
knapra på för att hitta julstämningen så jag kan pynta bra ;)

( lilla krukan med hyacint 35:-, mugg Greengate 89:-, chokladpolka 65:-, allt från butiken )



Visst är väl hyacinter för ljuvliga?  Nu frossar jag verkligen i dem! 
Det söta lilla snöstjärnebandet är också en nyhet och  det har kommit hem flera fina 
band till höst/julpysslet.  Och ännu en guldskimrande glaslykta letade jag fram bland 
kartongerna som kom hem igår, 49:- kostar denna raring.


Innan öppning igår var jag iväg till blomgrossisten en sväng och bilen fylldes 
snabbt med massor av skojsigheter och förstås massor med hyacinter.


I butiken har vi fått hem mycket fina godsaker i vackra förpackningar.
Kanelsmutten är såååå god, lika god att dricka iskall som den är att värma och 
dricka som glögg. Finns även saffransmutt som är lika god!


Jag har ställt en flaska i kylen på jobbet som jag ska njuta av idag när jag 
smyger fram lite jul...


Hemma på köksbordet har en vit azalea och ännu en hyacint hamnat.
Den lilla bruna pokalen är också en nyhet som kom hem till butiken igår.


Nyss backade lastbilen upp på gården och lastade av ännu en JÄTTEPALL med 
varor så jag blir nog inte sysslolös idag. 

Bäst att lasta bilen och åka ner och fixa o dona. 

Från och med imorgon så har vi även LÖRDAGSÖPPET 11- 15

söndagsöppet som vanligt  12 - 16

Övriga öppettider hittar Du här  www.slottsboden.com

Varmt välkomna!!!

Ha en alldeles underbar helg!

Kramar från Carina



Inga kommentarer: