fredag 11 april 2014

Fredagsmys


Härliga fredagen är här och dags att planera för lite fredagsmys ;)

Planen är att sitta här i uterummet ikväll igen, mängder med tända ljus,
lite extravärme och kanske en pläd att vira in sig i när mörkret faller.

Bilderna är från förra helgen men det blir nog något liknande den här helgen :)

Kubljusstaken finns hemma igen och har blivit min stora favorit! 
Min egen har jag haft sen i höstas och det är så kul att pynta och dekorera 
den efter årstid. 


Vinkaraffen har jag köpt här och den kostar 90:-


Har ni planerat in nå gott till fredagsmyset?

Småplock är alltid gott tycker jag. Förra lördagen jobbade jag och sen var jag 
ute på äventyr och träffade härliga instagramvänner och när jag kom hem på 
kvällen hade käre mannen fixat 3 rätters. Så gott, bara att slå sig ner. 
Antipasto till förrätt.


Gratäng och grillad entrecote, ja det kan inte bli mycket bättre!
Och vet ni, den fina gratängformen på bild finns hemma igen!!! Igår kom en stor pall 
med varor och bland annat blev det påfyllning av denna snygging.


Så mysigt nu med den här årstiden och allt vi har FRAMFÖR oss just nu.


I min ljusstake har jag lagt en krans som jag köpte av goa  Birgitta  förra
våren. 


En liknande vårkrans finns hos oss i butiken och nu säljer vi  kvarvarande för 


endast  50:- ( ord 99:- )

Öppet igen i helgen, lördag o söndag 12 - 16

HJÄRTLIGT VÄLKOMNA!!!

Nu är det dags att fylla kylen och så blir det en tur till blomgrossisten 
för att fylla på med härliga blommor i butiken!

Ha en underbar helg!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Mmmmm...försökte fylla på med matinspiration från dina härliga bilder, men det gjorde mig bara hungrig, fick ingen inspiration till att laga något :) Behöver en egen mästerkock!
Önskar dig en hjärtans härlig helg!
Kramis
Birgitta