måndag 14 april 2014

Livets goda


Hur härligt är det inte att få vakna till solsken och fågelkvitter???

Helgen har rusat förbi i turbofart som vanligt. Ååååh, vad jag önskar att 
det gick lite sakta ett tag nu så vi hinner njuta av allt vackert i naturen.
Underbara dagar i butiken där jag träffat såååå många glada och trevliga 
besökare och härliga kvällar tillsammans med nära o kära. 



Vi har haft middagsgäster 3 kvällar i rad, fredag, lördag o söndag.
Alltid lika roligt att få umgås!!!


Extra mysigt att kunna använda uterummet igen och få sitta "ute".
Lite extravärme och mängder med ljus behövs förstås men det är en härlig 
känsla att sitta där tills mörkret faller.


Enkel dukning, tallriksunderlägg från Ikea , tallrikar Maison från 
Slottsboden Strömsholm och nu är lagret i butiken välfyllt igen. Priset på 
tallriken är fortfarande 99:- st


De rökfärgade glasen är från PB Home och finns att köpa här
de mindre glasen med vit kant kommer från Olsson & Jensen och finns att 
köpa på samma ställe ;)


Kannan med text  "vintage"  är min egen storfavorit och nu har vi den 
hemma på lager igen  i butiken


Likaså finns salladsskålen Maison á 199:- hemma igen och även 
de fina salladsbesticken som bara brukar vara till butiken 
på snabbvisit ;)  Den här gången lade jag en extra stor beställning 
på dem så de ska räcka ett tag :)


Förutom i vitt så kom de även hem i svart och i rotting.


Jag hittade rabarber på Ica i fredags så helgen har bjudit 
på både rabarberpaj och kaka.
Här ovanför syns rabarberkaka med vit choklad och vaniljvisp.


Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet men just nu är det 
spårlöst borta.... så det får bli i ett eget inlägg om någon är intresserad.


Idag är jag ledig och ska "stöka" runt här hemma men även hinna 
med förberedelser inför helgen. Från och med onsdag har vi öppet 
igen HELA påskhelgen ( ALLA dagar ) och då är det även konstrunda 
för tredje året. 

Konst och kulturrundan pågår i 3 dagar, långfredag, påskafton och 
påskdagen och då har vi  förlängda öppettider   10 - 16

Läs mer här

Hoppas solen skiner på dig också!!!

Vi ses snart igen.

Kramar från Carina

Inga kommentarer: