onsdag 16 april 2014

Godsaker


Nu är påsken här, ja nästan i alla fall :) 

Hur firar ni påsken?

Jag tycker påsken är jättemysig, den är kravlös och härlig och 
för många innebär den flera lediga dagar. Och nu när solen strålar 
och det har utlovats värme så känns det ännu bättre!

I butiken har vi full fart under påsken, vi har extra långa öppettider
tack vare konst o kulturrundan som pågår i 3 dagar.
Läs mer om den här

Men självklart vill jag även umgås med nära o kära så mycket
som möjligt och på skärtorsdags kväll kommer alla barn med respektive,
mina föräldrar och svärföräldrar hit på påskmys. ( Svårt att få till det med
så många och Mattias flickvän jobbar till 20 men hon är hjärtligt välkommen 
då). 


Förberedelserna i butiken har pågått i flera dagar, den här veckan
har det kommit många leveranser med varor som packats upp, bland 
annat så mycket gott!
Äggen på bild är bland det godaste jag ätit och nu har vi fyllt på 
med dem igen :)  Pastellfärgade ägg fyllda med god choklad!


Bubblig lemonad finns åter igen hemma, sååå läskande och god.
Att sen flaskorna i sig är snygga att ha stå framme är en annan sak,
men ställ en extra i kylen och njut den riktigt kall ;)


Och de här små runda fina flaskorna med gott innehåll är också
en återkommande favorit :)


Härlig pasta!  Unna dig själv en fin förpackning eller varför 
inte ge bort i present? Kanske tillsammans med en god olivolja och 
en snygg handduk? Vi hjälper gärna till att göra fina presentinslagningar.


Uppskattade presenter :)


Nu finns de fina öppningsbara  "plåtböckerna"  hemma igen,
fyllda med tepåsar. Snygga att ha framme på bordet och bara 
välja sin egen favorit.


Och ännu en fin förpackning, en snygg plåtburk med fjärilsmotiv
fylld med vaniljfudge. På den lilla fjärilsetiketten som hänger
på burken kan man skriva en liten text till mottagaren.


Det var lite smått o gott som packats upp i veckan tillsammans 
med mycket annat ;) 
Nu ska jag sätta fart och göra lite nytta innan öppning.
Och eftersom jag inte kan göra ändringar i min högerspalt... grrrr....
så skriver jag helgens öppettider här.

Onsdag och skärtorsdag   12 -16
Långfredag               10 - 16
Påskafton                     10 - 16
Påskdagen          10 - 16
Annandag påsk          12 - 16

Hjärtligt välkomna att besöka oss!

Ha en skön dag, vi ses snart igen!

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

GLAD PÅSK KRAM :)
Birgitta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket vackert och "smakfullt" du fått in i butiken! Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina