måndag 23 mars 2015

Helgen som gått...


Hej måndag och en ny spännande vecka!
Det härliga vårvädret är ett minne blott men kommer snart åter;) Idag har vi regn och
rusk och det är bara att gilla läget. Tända ljus är  ett måste :)
Helgen har som vanligt gått i ett rasande tempo.


I lördags vaknade vi upp till ett vitt vinterlandskap. Blå himmel och strålande sol
och väldigt vackert!


Hade tiden funnits så hade jag gärna tagit fram den "riktiga" kameran och gått ut
och fotograferat det vackra, men nu blev det några snabba med mobilen istället. 
Här fotade jag inne från köksfönstret med pelargonerna på insidan och snölandskap 
utanför :)


Lördagen tillbringade jag i butiken tillsammans med alla glada och trevliga 
besökare! 

Efter stängning for jag snabbt hem för att hinna duscha och göra mig i ordning,
vi skulle bli hämtade 17.40 så det var knappt om tid ;)

När jag fyllde 50 i december så fick jag flera fina presenter av våra barn och deras 
respektive, bland annat var det ett "överraskningspaket"  och i lördags var det dags!

Vi blev skjutsade in till stan ( Västerås ) och blev avsläppta på torget med 3 kuvert 
i handen :)


Spännande och i första kuvertet låg denna lapp tillsammans med pengar till 
något drickbart på Circus. Så mysigt att slå sig ner efter en "stressig" dag och njuta 
av ett glas bubbel.

Nästa kuvert fick vi öppna 18.30....



Våra härliga underbara barn ( och deras respektive förstås ) som hittar på 
så mycket skoj!  Efter drinken knatade vi iväg till restaurang Indigo.


Där väntade största överraskningen!!! Hela gänget var samlat och satt och väntade 
på oss! ( förutom "svärsonen" Robin som var hemma med barnbarnet )
Bilden med våra "blixt"ögon bjuder jag på, lyckades inte få bort dem tyvärr. 

Åååååh, vilken lycka det blev att få träffa dem alla!!!



En underbar kväll med sååå god mat!


...och smarrig dessert!

Efter middagen hade vi ännu ett kuvert kvar att öppna....


Hihi, de är ju för goa våra barn...;)


Kvällen avslutades högt uppe i Sky bar  och det bästa av allt, allihopa följde 
med oss så det blev en mysig avslutning på kvällen.
Tusen tack än en gång till er alla!!!


Söndagen fortsatte i full fart. På morgonen blev jag hämtad av Mattias (sonen) 
och så for vi in till stan på jätteloppis i ABB-arenan och strosade runt där i flera timmar
och några fina fynd fick vi med oss hem. Bland annat den fina spegeln på bilden :)

När vi kom hem på eftermiddagen så hoppade jag in i nästa bil och så stack
mannen och jag tillbaka till stan och käkade ;) Lite shopping hann jag också 
med :)


Ibland är jag riktigt effektiv ;)  På en halvtimme hann jag shoppa 4 par byxor,
2 blusar och 3 linnen :) 

Kvällen fortsatte sen i lugnets tecken. Förutom kvällspromenaden så slet vi på soffan
resten av kvällen. Och nu är det en ny vecka som är fylld på bredden med diverse.
Nästa vecka är det redan påskvecka och även dags för Konst och kulturrunda här hos 
oss så det blir mycket förberedelser. 

Ha det allra bäst, vi hörs snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: