måndag 2 mars 2015

Välkommen mars!


Blomsterlycka de Luxe!  Har ni sett, körsbärskvistarna jag plockade in för 
dryga vecka sedan har börjat blomma?  Små skira vita blommor som sprider glädje!

Nu välkomnar vi vårmånaden mars med öppna famnen, så skönt att den är här!

Men oj, var tog helgen vägen?  Så kände jag sent igår kväll när jag sjönk ner i 
soffan. Den har verkligen gått i turbofart men så har det varit roliga dagar också ;)

I fredags kväll var vi bortbjudna på kalas med mängder av gott. I lördags morse 
bestämde vi oss för att åka på en liten utflykt. Det blev en tur till Uppsala.


Vi strosade på stan och besökte flera mysiga inredningsbutiker. Här ovanför syns 
Norrgavel.


Tre generationer, en mysig butik som drivs av mormor, mamma o dotter.


Hagahem med mycket fint. Flera andra butiker besöktes också men det är inte 
alltid kameran åker fram :)

Och rätt vad det var så träffade vi på ena dottern Susanna med sin sambo Robin 
och så förstås goaste lilla barnbarnet Loui. De hade också tagit en sväng till Uppsala.


Det blev en mysig lunch på Terassen tillsammans innan vi gick vidare åt varsitt håll. 


När vi kände oss klara med stadsluften for vi vidare till Fullerö Handel, som ligger
ca 5 km utanför Uppsala. Stor butik fylld med massor av fint och ett himla mysigt café. 


Gofika är aldrig fel. Och det blev en mysig dag med många nya intryck och 
lite nytt fick följa med hem i påsar :)




Vi var hemma lagom till Mello började och då slog vi oss ner i soffan med varsin 
hemmagjord räkmacka och ett glas bubbel. 



Igår, söndag hade vi extraöppet i butiken och jag tillbringade dagen där
tillsammans med alla glada besökare!  Så kul att ni är så många som hälsar
på hos oss!!!
Efter stängning var vi bjudna hem till mina föräldrar på middag och efter det for 
vi in till stan och grattade "svärsonen"  Robin. 

Inte undra på att jag undrade var helgen tog vägen?



Jag hittade bland annat nya muggar när vi var i Uppsala ( ja, jag har muggmani ;)
Dessa var i precis den rätta rosa färgen och de kommer från Tine K. 

Nu är det bäst att ta tag i en fullspäckad måndag, jag ska börja med att fixa 
nya beställningar till butiken. Ni är många som beställer av oss via instagram och facebook
och idag ska mängder av paket packas och skickas runt om i landet. Jättekul!

Ha en fin start på veckan så ses vi snart igen.

Kramar från Carina

1 kommentar:

Villa Vinkelhaken sa...

Låter som en mysig dag! :)

Kram jenny