måndag 16 mars 2015

Ombyte förnöjer och så kalas


Hej alla ni rara som tittar in här!

Måndag igen och en ny härlig vecka att fylla... 

Och ser ni, i hallen har det ändrats om lite grann :)



För ca 1 ½ år sedan fick den här stora nymålade spegelskänken flytta in 
i hallen och även om jag älskar den på alla sätt och vis så har det inte känts så
där 100 % bra. Den kändes för "stor" och skrymmande  och när jag helt plötsligt 
hade ett "nytt" pysselrum ute i boden att inreda, ja då fick den flytta ut dit ;)

Och så blev det alldeles tomt i hallen och jag har känt mig för, letat efter ett 
sideboard utan att hitta det rätta, provmöblerat med lite andra möbler utan att det
kändes rätt.... och så fick det bara stå tomt i ett par veckor och jag har klurat.


I fredags när jag höll på att städa så fick jag en idé och in bubbades ett månbord
som har stått i uterummet och så fick en av "tittstolarna" stå här. OBS! det är inte 
 s i t t stolar för de är nog lite rangliga , utan enbart  t i t t stolar :)

Så här får det vara tills vidare.



Här får jag plats med lite av varje och eftersom jag gillar att mötas av 
färska blommor när jag kommer hem  så fick det bli en stor vas med rosor.

............................................



Helgen har bjudit på härliga vårkänslor och i lördags blev det en sen lunch 
i uterummet. Nu börjar en mysig tid när vi helt plötsligt har ett "extra" rum att 
vistas i. 


Igår var det käre mannens födelsedag så det dukades långbord inne. Ett extrabord 
togs in så vi fick plats att sitta runt bordet allihopa.
Med 4 vuxna barn och deras respektive och när alla jobbar på olika tider är det 
inte så lätt att samla allihopa samtidigt  men igår lyckades det! Även mina föräldrar och 
svärföräldrar kom förstås och likaså barnbarnet Loui;)

Det är  L Y C K A det, att ha alla samlade!



För enkelhetens skull ( och för att det är gott förstås ) så bjöds det på smörgåstårta.


Till fikat blev det en massa gott! Den här godingen behöver nog ett alldeles eget 
inlägg med recept och allt. Himmelskt god var den!  Vit chokladkladdkaka med 
blåbär och lemon curd.... mums! 


Och en kär favorit som alltid går hem ;) Daimcheesecake med kolasås, farligt god!
Receptet hittar ni på Jennys matblogg ( ihop med en massa andra goda recept )
Googla på " daimcheesecake med kolasås Jennys matblogg" så hittar ni 
receptet. Superbra att göra eftersom den kan tillagas någon dag innan och stå i frysen.


Snabbaste och enklaste tårtan med färdiga marängbottnar, vispad grädde, 
en burk fruktcocktail, riven choklad på toppen och några mandarinklyftor.
Enkelt och gott och en riktig sockerchock;)


Jag har massor med bilder på nyhemkommet i butiken också men det tar vi 
en annan dag. Men galet mycket snyggt packades upp lagom till helgen!

Idag har jag haft besök av barnbarnet Loui och dottern Susanna från morgon 
till eftermiddag och det är sååå mysigt att få umgås! Sen åkte de vidare på 
babysim och jag gissar att Loui kommer att trivas i vattnet!!!

Ha en fin start på veckan så ses vi snart igen!

Kramelikram Carina

Inga kommentarer: