torsdag 21 maj 2015

Härlig miljö och vacker keramik


Hej hopp till en ny strålande dag!  Och inte någon vanlig dag...., för idag är det 
näst äldsta sonens födelsedag!  Grattis Mattias 28 år!!!

Härligt med solsken igen, tänk vad gott solen gör! Energin återvänder och jag som 
alltid fryser kan lägga undan raggsockorna igen;)

Sent igår kväll for jag ner till butiken för att packa upp varor. Ett jättelass med 
marockansk keramik hade kommit och ville upp på hyllorna.


Klockan var drygt 20, solen sken och utanför slottet stod detta ekipage och
förhöjde stämningen. Än en gång slog  det mig att miljön är obeskrivligt vacker.


De började åka varv på varv utanför butiken, och jag fotade förstås. 
Dock blev inte bilderna de bästa men ni ser ju själva hur fint det är.
Tidsenliga kläder, vackra hästar och vagn.


Jag ropade till dem att de var jättevackra och de svarade "det är det som är 
meningen". 
Underbart vackert helt enkelt.


Igår kom som sagt ett jättelass med marockanskt och denna gång var det 
i blått och vitt. Såååå somrigt och fräscht!

Stora fat á 399:-


Skålar i flera storlekar, från 85:-  
Här har vi blandat med vår blåa serie från Österlen. Underläggen är egentligen 
kökshanddukar :)


Handgjorda och handmålade, alla delar är unika.


Kannan fick vi hem i randigt blått och vitt. Känns som en "måsteha" kanna till 
sommaren ;)
Och de små flaskorna ni ser med gult innehåll vill jag tipsa om.
Citron med mynta, så läskande och god att dricka iskall. Påminner om en 
mojito men är dock alkoholfri :)  Finns förstås hos oss i butiken.




I början av veckan fick vi även påfyllning av den vitvita keramiken från Marocko.

Så ni som inte hann med i förra veckan får passa på nu;)


Också helt underbar och en stor favorit!


Vaser och muggar ( men muggen kan även användas som en liten kruka) och så 
finns det även mindre fat och skålar.

Ha en fin dag och hoppas solen skiner på dig också. Jag ska gå ut en stund och njuta
av alla dofter som naturen bjuder på innan det är dags att sätta sig i 
frisörstolen och trolla bort de grå ;)

Sen väntar kalas och firande! 

Butiken är öppen 12 - 18 idag och där får ni hjälp av bästa Eva!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: