måndag 11 maj 2015


Måndag och en ny spännande vecka som startar med sol, blå himmel och fågelkvitter!

Vilken härlig start!
Hoppas ni har haft en bra helg och känner er redo för nya veckan. Min har varit fylld 
med en härlig mix av lite av varje;)  Jag har varit ledig från butiken och i lördags morse
när vi vaknade till solsken studsade vi upp och gick en långpromenad. 


Vi stannade till vid Markan (vårt lokala café) och köpte med oss färskt bröd till 
frukosten. 

Sen blev det en härlig dag ute i trädgården med lite småfix här och där.



En sallad ute i solen när det kurrade i magen.


Jag fick se att vår rabarber hade växt till sig och självklart plockade jag in
lite för att testa ett nytt recept :)


Till kvällen kom Susanna (dottern) och Robin och förstås lilla Loui på ett 
spontant besök  och då dukade vi upp till en grillmiddag. Äntligen är nya stolarna på 
plats och så hittade jag nya underlägg på Indiska. 


Det stora runda bordet har bara stått här inne över vintern och nu känns det 
luftigare här ute igen;)


Jag provade ett nytt recept på rabarberkaka med maräng och det var verkligen
supergott! Kommer att göras fler gånger! 
Jag ska dela med mig av receptet i ett eget inlägg sen.


I går vaknade vi till mulet väder och då bestämde vi oss hastigt för att
åka en tur till huvudstaden och Ulriksdals slottsträdgård.


Ett mysigt ställe som jag gärna vill åka till minst en gång varje vår ;)


Ett himmelrike att strosa i om man som jag älskar blommor!


Lunchmacka och kaffe blev det också i deras mysiga café.


En hel del fina blommor fick följa med hem och igår kväll var jag ute sent 
och planterade.


Sen blev det en sen fika i uterummet med tända ljus.

.........................

Nu har jag fått besök av barnbarnet igen så nu ska vi ge oss ut på promenad 
i solen. Lastbilen var nyss här och lämnade av en efterlängtad leverans så senare
idag blir det en tur till butiken för att packa upp. 

Ha en härlig start på nya veckan.
( tittar in kanske redan imorgon igen med receptet ;)

Kraaaam Carina

Inga kommentarer: