onsdag 27 maj 2015





Hej hopp till en ny strålande dag! 
Och redan mitt i veckan och dags att vända klackarna mot helg igen!

Knäckig rabarberpaj...., hur gott låter inte det?  Det är den som syns på bilden,
ett kärt recept som jag gärna gör om och om igen. Tänkte dela med mig av det idag,
nu när det är rabarbertider ;)

Formen finns i butiken á 99:-  ( finns även fler färger )
De snygga Majalyktorna i mosaik finns kvar i ett fåtal, och är  även ombeställda 
och Petra från Majas cottage sa igår att de packas och skickas omgående.

Ljuvligaste sommarlyktan tycker jag :) Fin även som vas eller kruka.
För att inte tala om den s t o r a glasvasen (lyktan) som också är helt underbar!
( den kommer också från Majas )

Knäckig rabarberpaj

500 g rabarber
2 dl havregryn
2 dl socker
1 3/4 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm vaniljsocker
125 g smör
½ dl vispgrädde 
½ dl ljus sirap

smör till formen

Sätt ugnen på 150 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Smält smöret  i en kastrull tillsammans med grädde o sirap. Blanda ner de torra ingredienserna.
Ansa och skär rabarbern i små bitar. Lägg i en smord form. Bred på smeten.
Grädda pajen mitt i ugnen 40 - 50 min, tills den fått fin färg.
Servera med ljummen vaniljglass.

Lycka till!

Som sagt en ljuvlig paj under knäckigt havretäcke med kolasmak!!!



Vi har ett jättefint erbjudande i butiken just nu!

Kvarvarande magnoliakvistar  HALVA PRISET! Finns fortfarande en del 
kvar!
De höga kvistarna är superfina i en golvurna, ca 150 cm höga och kostar ord 169:-
De lägre kostar  ord 65:- st  
Och nu till 50% rabatt!



Och så ett presenttips från mig.  Marockanska keramiken är makalöst vacker
och här syns den lilla vasen med en enkel bukett rosor. 
Vem blir inte glad över detta?

Ha nu en alldeles underbar dag och hoppas solen skiner på dig också!

Kramar från Carina

4 kommentarer:

Unknown sa...

recommended you read Dolabuy Balenciaga click for info Dolabuy Prada why not find out more Dolabuy Chloe

Unknown sa...

why not find out more navigate to these guys this website navigate to this site useful source check my blog

Unknown sa...

r6t82z3s00 j8e70z0m65 t8x60q3l80 x1r70d4c33 v8h60h2m56 o4r18l2z73

sesees sa...

k6x63t4h46 y8h16o8e80 b7e68f4l31 y0c74y0z76 a3h41q1v09 v5t14c2j39