onsdag 7 oktober 2015


En  "mittiveckan"bukett med rosor fick det bli mitt på bordet tills idag :)

Hösten smyger sig in mer och mer här hemma och i vardagsrummet har jag plockat
in några mörka detaljer för att få lite omväxling.

Linneduken är en favorit och har hängt med i ett par år. Det är en riktigt lång 
linnelöpare och jag har den även i vitt att byta med. Jag gillar det där råa lite småskrynkliga.


Fönstrena har fått några nya krukor. Vi fick hem så snygga vaser/krukor
till butiken i förra veckan och jag kunde inte motstå dem :)


Här syns en av de höga krukorna igen. Och den ståtliga hjorten, visst är den fin?
Finns förstås också i butiken. Den lilla lyktan är något jag hade kvar sen förut och 
hittade i mina gömmor och den stora mässingslyktan går att få hem på beställning.
Det kom inte så många och de hade en rykande åtgång när de packades upp;)
Men i samma serie finns en liknande, något lägre och med spegelglas i bakre kanten.
Supersnygg!  Den går även att hänga upp på väggen och jag har alldeles glömt bort att 
fota den!  Den har vi i lager och den har även ett jättebra pris.
Jag har ett par här hemma som väntar på att komma upp på väggen... de blir så 
fina med ett stearinljus i som speglar sig ;)


På tal om ljus så fick vi en STOR leverans med fina batteriljus igår så nu 
är det välfyllt i butiken igen!  Dessa ligger i 2-pack och kostar 99:-/set
Finns även en lägre variant i antikvitt som kostar 89:-/ 2-pack


Och ännu en nyhet!   Ja, det går framåt med batteriljusen och de blir bara bättre och bättre!

Här om veckan visade jag våra "exklusiva" ljus med "rörlig" låga som vi fått hem.
Superfina men tyvärr väldigt dyra... Nu har vi fått hem en liknande variant för ca 1 femtedel
av det priset!!! 
2-pack fina verklighetstrogna batteri-antikljus av vax med timer och flimrande, rörlig låga.
Ljusets låga är av typen "glim" vilket innebär att lågan flimrar naturtroget samt att den även
rör sig av vinddrag. Likaså om du blåser försiktigt på den så rör lågan sig.

Och timer är toppen! Tänd ljuset och det lyser i 6 tim och slocknar av sig själv ;)
( vill du att det ska fortsätta lysa efter 6 tim så trycker du bara i botten för att 
starta om)
Och priset då?    149:- för 2 st!!!

Vi fick även hem riktigt snygga värmeljus med timer och batteri. På vissa ställen
är de toppen och man behöver aldrig oroa sig!
2-pack inkl batteri 49:-


Vi fick även hem snygga lyktor, ca 30 cm höga som säljs i set inklusive 
1 batteriljus och medföljande fjärrkontroll. 259:- kostar detta set.

Jättefin present, eller hur?


Här är en annan variant på lykta inklusive batteriljus och fjärrkontroll, 298:-
kostar detta set.  Sååå smidigt med en fjärris när man ska tända och släcka:)

Passa gärna på att besöka oss, just nu är butiken mer än välfylld och det trillar
in nyheter hela tiden :)

Jag ska ut och tanka solenergi nu innan det är dags att åka ner till butiken.

Ha en härlig dag!  Det tänker jag ha ;)

Onsdagskramar från Carina

Inga kommentarer: