måndag 26 oktober 2015


Säsongens första hyacinter anlände till  butiken  i helgen! Underbara och 
alldeles ljuvliga.... ;)

Det har varit en toppenhelg i butiken, full fart med mängder av glada besökare:)
Susanna som börjat jobba extra hos oss fick en riktig rivstart ;)


Fina adventsbelysnigar kom hem lagom till helgen. Bland annat en kär favorit som 
även fanns hos oss förra året, superfin krans med ledbelysning.



Vi fick även hem granar i samma stil i 2 stl. Den större med el och den mindre 
med batteri och 6 tim timer. Sagolikt vackra!  För att inte tala om den söta tomtenissen
med plats för värmeljus ;)


Stor pampig adventsljusstake i vitt med mässingsdetaljer :)


En lite by växte fram av de fina husen från Majas med plats för värmeljus. 
Tillsammans med små söta vinterbarn och den nya granen i fattigmanssilver och
med belysning.
.................................... 


Jag har varit ledig hela helgen och i lördags gav vi oss iväg på en utflykt.
Vi började med Uppsala city. Många mysiga butiker och jag dras helst till 
inredningsbutikerna. Den stora vita vasen på bilden hittade jag på Hemtex och den
passar så bra ihop med min ljuslykta från Paradisverkstaden (Öland) som stått 
bortglömd i ett skåp ett tag ;) Ljuslyktan fick jag i gåva en gång för längesen när 
jag pratade om mitt företag inför en stor samling  och den är ett kärt minne :)


Här ovanför syns några bilder jag knäppte inne hos Myrra i Uppsala.
I övrigt glömde jag alldeles bort att fota men det finns flera mysiga butiker
att besöka, bla Tre generationer, Haga hem, Trolltyg, Norrgavel mfl.
Efter en förmiddag i city for vi en bit utanför stan till Fullerö Handel.
Ett mysigt ställe med mycket att kika på! Många fina märken samlade i en 
fin miljö och där finns även ett mysigt café. 


På eftermiddagen for vi vidare till Täby centrum, ett megastort köpcentrum med 
många fina butiker. Och kolla vem jag stötte ihop med? Leila var och jobbade i sin 
butik denna lördag och självklart åkte kameran fram ;)

Hemma igen sen lördag och då blev det tapasmys;)


Mysigt att plocka fram smått o gott, hälla upp ett glas vin och sitta ner och 
prata, prata, prata;)


Söndagen gick i röjandets tecken. Så skönt att röja och rensa och få undan en hel
del som blivit liggande alldeles för länge.
.........................

Nyss var Linnéa (dottern) och jag ute och gick en långpromenad i det friska vädret
med hundarna. Skönt sätt att starta dagen på!

Nu väntar lite egentid, idag är det dags att få "nya" fötter igen och sen ska några
ärenden uträttas. Blir en bra dag det här!

Ha en fin start på nya veckan!

Kramelikram Carina