fredag 30 oktober 2015


Morgonmöte med planering  -  ja så här kan det se ut en morgon hemma hos
mig ;)  Mysigt att starta dagen med tända ljus och lite enkel planering.
Jag kör dubbelt just nu, allt viktigt samlas förstås i telefonen men när jag hittade den här söta
planeringskalendern så kände jag att det är bra att  s k r i v a  ner det också.
Hur gör ni?  Har ni det mesta i huvudet eller skriver ni ner?
Jag är en sån som har så gott som allt i huvudet men för säkerhets skull så måste jag
skriva upp vissa tider. Och allra helst nu när vi har ändrat jobbschema och inte har
likadana tider varje vecka  -  ja då behövs almanackan :) 


Planeringskalendern hittade jag för övrigt på Lagerhaus i slutet av sommaren :)

Vi har haft skojiga dagar i butiken denna vecka, massor med nytt fortsätter att 
trilla in och vi packar upp för glatta livet. Fina besök av goa kunder förstås och 
därutöver har även Maria från Våga hälsat på och visat upp nyheter som kommer
inom kort. Igår hade vi ännu ett skojigt besök av en tjej med  S T O R kamera som 
fotade och intervjuade oss ;)


Fin adventsstake som fick mitt hjärta att klappa lite extra. Mässingsfärgad och med
glas och spegel i botten. Ljusinsatsen är löstagbar så den går även att använda efter
jul :) Jag dekorerade lite lätt med några kottar, allt för att inte täcka spegelglaset helt.
Blir så vackert när man tänder den. Och ja, jag tänder alla 4 ljus redan nu och njuter av den 
som en ljusstake ;)  299:- kostar skönheten.



Och så har vi fått påfyllning av en kär favorit  - adventsstaken Lyra.
Ett smycke i fönstret!

Ja, jisses vilken mysig tid det är nu med alla fina belysningar :)

Lastbilen backade nyss upp på gården med en JÄTTEleverans  med
påfyllning av ännu fler belysningar  och batterljus i alla dess former.


Och vi har öppet  HELA allhelgonahelgen, även röda dagar.

Så känn er varmt välkomna att besöka oss!


Och kolla vad vi fått hem!  Nötcremeskulor!!! 
Kanske kan vara något till helgmyset?



Fredag, lördag o söndag  30,31 okt och 1 nov

har vi även ett jättefint erbjudande!!!

20%  rabatt på ALLA smycken

Passa på att handla lite glamour till dig själv eller som present!

Gäller som sagt alla våra smycken, från Våga, Bud to Rose och Pipols bazaar
och endast dessa dagar.

......................................

Och så fredag och som vanligt fredagsmys förstås. Vad har ni för planer?

Efter stängning idag har jag tänkt ge hemmet lite extra kärlek, det är i behov
av lite omvårdnad;) Till kvällen lutar det åt hemmagjord pizza, men vi får se;)

Igår blev det lite ont om tid när det var dags att laga mat så då tog jag till 
räddaren i nöden och gjorde den superenkla kräftpastan som bara tar några 
minuter att fixa till!  Och ändå känns den lite "lyxig". Oftast äter vi färsk
pasta till och då hinner jag knappt med, för den ska ju bara koka 3 min. Nu hade jag 
köpt hem svart spagetti från en italiensk butik och den skulle koka ca 8 min så
under den tiden hann jag med att bli klar med kräftpastan och till och med duka ;)



Lite halloweeninspirerad pasta ;)
Och riktigt mumsigt!

Ha nu en härlig fredag och en supermysig helg!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: