tisdag 1 december 2015

Guldkant på dagarna


V ä l k o m m e n     d e c e m b e r  !

Underbara ljuvliga december när varje dag känns som en  f r e d a g!
Tiden före jul är magisk och fylld av tända ljus och mysig stämning och varje dag 
känns som något alldeles extra! När julen väl är kommen så lägger sig det stora lugnet
och jag firar födelsedag i mellandagarna och sen kommer nyår. Ja, december är 
något alldeles extra!

Trots att jag inte alls är i fas med någonting här hemma så känns det hur bra som 
helst! Jag har ett stort lugn inombords och väljer att inte stressa.
Ljusstakar kom fram i fönstrena till advent  och varje kväll tänds mängder med ljus.

That´s it.

När inte tiden räcker till är det lätt att stressa upp sig och i slutet av förra veckan
var jag lite bekymrad över att vi inte skulle hinna iväg och köpa utegran till advent.
Fånigt, ja jag vet och jag insåg snabbt att det inte var lönt att lägga energi på det. 

Desto gladare blev jag när "svärsonen" levererade en julgran till oss i söndags 
när jag jobbade!



Och när jag kom hem i söndags kväll  ( första advent ) hade mannen ställt upp den vid entrén och 
den lös så vackert!  Lycka ;)


Ledig måndag med guldkant.
( ja jag väljer att sätta guldkant på dagarna istället för att stressa )

En heldag tillsammans med barnbarnet Loui slår det mesta och igår var han 
här och förgyllde dagen när mamma o pappa jobbade och dagis hade stängt ( planeringsdag )

En härlig dag med massor av energi och på bilden har det hunnit bli kväll, 
pepparkakspyjamasen är på och det är strax dags att åka hem. 


Så mysigt med alla ljus i fönstrena och här i vardagsrummet blev det 4 nya 
ljusstakar  till fönstrena i mässing. Kanske syns lite dåligt men de påminner litegrann om 
Skultunas ljusstake Lilja. Dessa ljusstakar var slutsålda redan när de kom hem
till butiken och finns ej att beställa hem mer av i år... Däremot väntar vi hem 
några andra skönheter som vi fått vänta på ett tag men förhoppningsvis kommer
de till oss redan idag!




Första ljuset är tänt...
På helgerna äter mannen och jag alltid frukost tillsammans, sitter läääänge och 
pratar och dricker en extra kopp kaffe. Men decemberhelgerna är speciella,
lite extra mysiga tycker jag ;)

Nu väntar hektiska dagar med mycket planering och skojsigheter. Jag vet att 
flera stora leveranser är på väg till oss i butiken  med mycket fint så vi har att 
pyssla med. Kundkvällar och julmingel avlöser varann :) 
Susanna finns i butiken nu i veckan och hjälper er som besöker oss. 
Helgen var helt makalös med såååå många glada besökare och jag blir lika 
glatt överraskad varje dag över att ni är så många som kommer till oss!
Tusen tack för det!!!


Många nya idéer föds och vi har mycket roligt på gång i butiken framöver!

Ha en toppendag och försök att inte stressa. 
Ett litet tips från mig som jag ofta använder mig av när jag tycker att jag inte 
hinner någonting är att fokusera på  det jag  HAR GJORT  istället för det som jag 
inte har gjort.  

Stor kram till er alla!

Inga kommentarer: