tisdag 8 december 2015

P P A


Hej hopp tisdag! Det är inte lätt att hänga med nu när dagarna går fortare än 
nånsin!  
Gårdagens "lediga" måndag försvann i en blinkning men det är så när det 
är mycket på gång;) Idag väntar butiksjobb och till kvällen blir det skojsigheter
tillsammans med hela La Familia. Såååå kul!

Helgen var än en gång så där toppenbra och vi hade galet roliga dagar i 
butiken tillsammans med alla besökare. Mycket paketinslagningar är det förstås,
både julklappar och presenter ;)

Mycket nytt fortsätter att trilla in till oss hela tiden och förra veckan stod vi på
huvudet i kartonger och packade upp så mycket fint. Och nyss hörde jag att 
lastbilen var här och ställde av ännu mera så vi fortsätter :)


Vi har fått påfyllning av våra fina serviser och nu har vi juldukat i butiken.
Här syns tallrikarna i serien Blanche, 99:- för förrättstallrik och 149:- för mattallrik.
Soppskålen med fat passar till bägge serierna:)


Serien "Maison" som blivit en klassiker. Mattallrik 129:-, förrättstallrik ( ej på bild ) 69:-
och djup tallrik 69:-  I den här serien finns även mycket annat fint. Tex kannan i 
bakgrunden á 149:- 
Vinglas med guldkant 99:- st


I den stora salladsskålen i samma serie gjorde vi en enkel plantering :)
3 st evighetshyacinter tillsammans med mossa och så har vi äntligen fått 
påfyllning av den tunna "tråd"slingan med batteri igen!



Hur fina glasburkar är inte det här?
Med rutmönster i glaset blir de "det lilla extra" och de är jättefina att fylla med 
nåt gott. Karameller kanske?  Eller som här, pepparkakor och saffransbiscotti.



Nya gardiner har vi också fått hem. Linnefärgade längder och kappa som även 
finns hos oss i vitt. Enkla och snygga med ett fint fall!



Och i förra veckan fick vi hem jättefina adventsstakar i mässing som snabbt
blev favoriter och vi redan hunnit kompletteringsbeställa av!
Jag "pensionerade" en av våra här hemma och köpte med mig en ny hem till 
tvättstugan. Sååå vacker!  Finns även en jättefin lite lägre ljusstake i mässing som
också blev väldans poppis och den har jag inte hunnit fota. Nya har kommit igen så 
nu ska jag försöka hinna med att ta en bild;)

.......................................




Bilden med stjärnan är tagen hemma hos sonen Jonas och hans flickvän Johanna.

I söndags efter stängning for vi hem till dem för att gratulera Johanna som fyllt 25 år.
De bor ju som jag visat tidigare i en superfin sekelskifteslägenhet med kakelugnar 
i varje rum, högt i tak och  S T O R A härliga fönster. Men i söndags glömde jag 
alldeles bort kameran.... Vi blev bjudna på god middag och smarrig kladdkaka till dessert.
Magen stod i 4 hörn när vi åkte hemåt sent på kvällen. Tusen tack till er!!!

....................................



Och så har jag unnat mig något riktigt fint och efterlängtat!  När man jobbar och inte 
hinner iväg och shoppa är det bra att man kan få hjälp:) Sonen Mattias och hans Mirelle
tillbringade helgen i huvudstaden och jag bad dem köpa med den här snygga om 
de hittade den;)  Fint förpackad i snygg NK-kasse :)



Och inuti den en fin tygpåse...


Galet glad i en väska, kan man vara det?  Ja, jag kan det!!! Materiell lycka,
javisst är det så:)  Riley heter modellen och passar mig jättebra, dragkedja så man kan 
stänga igen, flera fack på insidan, även med dragkedja. Ja, den här kommer att användas flitigt!
En present till mig själv trots att det inte är födelsedag utan "because I´m worth it"

Visst kostar de en del men jag brukar tänka i PPA när jag köper något. Vissa 
saker blir väldigt dyra då ( för visst har vi väl alla saker som vi köpt och som bara 
blir liggande? ) Men andra saker som vi använder MASSOR blir ju inte alls dyra i PPA;)

För er som undrar över mitt PPA , så är det Pris Per Användning :)

Nu väntar en solskenspromenad innan det är dags att öppna butiken för dagen.

Ha det allra bäst!!!

Kramar från Carina


Inga kommentarer: