fredag 22 april 2016


Hur härligt är det inte nu när man kan gå ut och plocka sig en bukett?
Igår blev det vitsippor i min Ängvas från Klong.  De växer här på tomten och bildar
små vita mattor, helt ljuvligt! 

Och så följer jag häggen här på på tomten bredvid, den har fått ett ljusgrönt 
skimmer över sig och är sååå vacker!

Idag tänkte jag att ni ska få följa med en våning upp för det var nog ett tag sen?


När man kommer upp för trappen möts man av detta. Till vänster ligger sovrummet 
och till höger är vårt tvrum.

Pardörrar med glas var ett av mina viktigaste önskemål när vi byggde om 
här uppe, jag fick vänta ganska länge innan vi hittade rätt men de var värda
all väntan ;)


Här uppe brukar det oftast vara vitt o vitt men i vår har det smygit sig in 
lite rosa toner. Fjäderlampan i taket från Eos är en av vårens nya inköp och jag
älskar den. Gillar det mjuka fluffiga här i sovrummet. Det syns tyvärr inte på bild men 
jag valde "plafond" varianten istället för tygsladd. Det är en metalldel med en liten kula 
som håller den uppe och den var silverfärgad men jag sprayade den i mässing.
Det är inte överdrivet högt i tak här så att hänga en lampa i sladd kändes onödigt. 


Det lilla bruna pelarbordet som är från min mormor väntar på att målas...


Här står även en säng och väntar när barnbarnet kommer och hälsar på :)

................................


Här är tvrummet där vi oftast ( åtminstone vintertid ) avslutar våra kvällar
med att sitta en stund.


Färska blommor vill jag inte vara utan så de finns nästan alltid ;)


Ja, det var några glimtar från vår övervåning ;)

För er som är "nya" härinne på bloggen kan jag berätta att här uppe gjorde 
vi om för 4 år sedan. Tidigare fanns det ett tvrum och 3 sovrum samt badrum.
Nu har vi slagit ut väggar och gjort ett stort sovrum med liten walk in closet och 
tvrum och så blir det ett stort badrum. 


Nu laddar vi för fredag och fredagsmys och i butiken har vi mängder med
gott till helgens mysstunder ;)

Mycket nytt och fint har kommit och ännu mera är på väg;) Fick 2 leveransaviseringar
igår som är på väg till oss;)

Vill även tipsa er om att vårens kundkväll är inplanerad och bokningarna
har redan börjat trilla in!



Fina lyktan med slipat glas, här fylld med ljuvliga rosor ;)


Tisd den 3 maj är ni välkomna på kundkväll 18,30. Vi hälsar in våren, 
butiken är fylld med vårkänslor och fina erbjudanden och vi bjuder på 
smått o gott. Begränsat antal platser och kostnadsfritt.
Anmälan görs via mail till info@slottsboden.com eller via sms 070 60 327 40

Önskar er alla en toppenhelg så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: