fredag 1 april 2016


Välkommen april månad!  Nu vore det skönt om inte dagarna rusade på så snabbt,
för nu vill vi hinna njuta . Så härligt med sommartiden och att det redan är ljust så länge
på kvällen. Den här veckan har det strömmat in ännu mera vårnyheter till butiken.

Fjärilsbrickorna från Majas är här, på bilden syns den i silver men de finns även i matt vit.
Blanka vita brickor från Majas har vi också ( dock ej med fjärilar på )
Här på brickan  ovanför står de söta små vaserna ( lyktorna ) med krackelerad botten.



En stor sändning med Majalyktor packades upp igår.

Vårkänslor, ja hur underbar är inte den lyktan? En sån fick självklart följa med hem och står 
mitt på köksbordet just nu. 


Underbara lyktor med fjärilar. Finns både i silver och i rosé.


Små söta lyktor med fjäril och trollslända.  Alla är fina var för sig...



... men de gör sig extra bra i grupp!

Och ni vet väl att 10% av allt från Majas går direkt till Barncancerfonden?
Tillsammans gör vi skillnad. 

....................................




Igår kväll satt vi i uterummet och mös och firade med bubbel  (alkoholfritt) och 
så färska jordgubbar ;)

Vad firade vi då?  Haha, jag kände mig så glad och nöjd över att jag äntligen
lyckats lära mig att sätta i och ur linser :)  

Synen har varit jobbig de senaste åren, ni vet när armarna inte längre räcker till och läsglasögonen sitter uppe på huvudet för jämnan.  Och jadå, jag går på regelbundna kontroller hos 
optikern och jag har köpt flera par riktiga glasögon, även progressiva men det har aldrig känts 
helt ok utan istället har de där läsglasögonen hängt med som en trygghet.
För några år sedan försökte jag ännu en gång med linser  men den gången gav optikern
upp och sa att jag var ett hopplöst fall... Det gick inte att få dit dem:(

Och jag har varit på undersökningar ett par gånger hos Memira för jag har funderat
på laseroperation men de har bett mig avvakta eftersom jag ser för bra på långt håll. 

Nu har jag varit hos en ny optiker som tyckte linser vore det optimala för mig och han 
lovade att han självklart kunde lära mig använda dem ;)

Igår var jag där och det gick hur smidigt som helst! Och vilken härlig känsla det 
är att se ordentligt igen;)  Nu blir det lite prövotid i början med att hitta rätt
styrka men jag känner mig så glad och nöjd!



Förra helgens vackra rosor som döttrarna med respektive överraskade med är 
fortfarande lika fina!


Likadant med buketten från mina föräldrar som jag fick för en vecka sedan, 
den blommar lika ljuvligt än:)

Idag ska här röjas och plockas och jag ska försöka skapa lite ordning. Trivs inte
alls när hemmet blir till en villervalla. Men de senaste veckorna har varit intensiva,
så här hemma har bara det allra viktigaste blivit gjort och resten har samlats på hög. 

Jaja, vi får se hur mycket jag hinner. Senare idag väntar en mysig utflykt;)

Ha det allra bäst så ses vi snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Härlig känsla att få tillbaka synen! :D
Men jisses så jag saknar dig... Snart är högsäsongen igång för dig igen o jag har snart här i ett år här o ännu har jag inte fått något besök fr dig... :/

Kram