onsdag 28 september 2016

Blomsterglädje


Bästa sällskapet och hjälpen när jag handlar blommor :)
Barnbarnet Loui älskar att få följa med till blomstergrossisten och kika runt på
allt fint som blommar.


Hej på er!  Idag vaknade jag till regnets smatter och det kändes ovanligt men 
helt ok;) Ännu skönare var det då att stänga av klockan som pep före 6 och ställa
fram den ett par timmar och få vakna när det var ljust istället ;) Ibland kan jag unna
mig att göra det och allra helst när jag inte behöver iväg alltför tidigt. Jag behöver en
låååång stund på mig på morgonen för att få igång kroppen så oftast tycker jag det är 
skönt att kliva upp tidigt och ta det lugnt. Men idag fick det bli lite sovmorgon :)

Hortensiorna som Loui bär på hämtade vi häromveckan och av dem tillverkades kransar
som försvann i ett nafs;) 




 Hortensian är så vacker och kul att jobba med och den behåller  sin färg länge,
en riktig evighetskrans.



Igår var jag iväg och handlade nya blomster som väntar på att bli kransar.


Höstkransar står på "to do" listan och jag har varit ut och plockat lite mer
naturmaterial som också ska blandas ihop med detta ;) Men först ska det göras 
stommar... till dessa brukar jag använda kraftig ståltråd som jag formar i lämplig
storlek och sen "bullar" till och "bygger upp" så de blir lite mer att binda på:)

Lovar att visa när de är klara och tanken är att de ska finnas i butiken till helgen;)


Urklipp ur vår lokaltidning.

På lördag anordnas en tjejkväll i Barkarö med modevisning, vinprovning mm
och allt överskott går till Barncancerfonden. Så fint initiativ av Camilla och när hon frågade 
om vi ville ställa upp var  svaret självklart JA. Dock har vi ingen möjlighet att närvara
den kvällen men idag ska vi plocka ihop Majalyktor som kommer att finnas till försäljnng
den kvällen och vi kommer även att skänka pris till utlottning :)


Det har ljusnat på himlen och nu blir det en prommis innan vi tar itu med 
dagen:)  Och imorgon är det dags för höstens kundkväll i butiken och det ska 
också förberedas;)

Butiken är öppen 12 - 18 och vi hälsar er glatt välkomna!!!

Kramar från Carina