lördag 17 september 2016

Lördagskväll


Hoppas ni också har en mysig kväll!  Här har vi det lugnt och skönt, vi sitter 
i uterummet med mängder av tända ljus, klockan är drygt 21 och det är becksvart
utanför fönstrena.

Idag fanns planer på en utflykt men sent igår kväll ändrade vi oss hastigt. Kände
mer för en skön hemmadag och så fick det bli. Utflykten får bli nästa helg istället.

Jag har pysslat med lite av varje här hemma, skönt att kunna plocka lite här
och där och ta tag i sånt som legat på "vänt". Käre mannen har målat och nu kan vi 
snart känna oss färdiga med måleriet för i år. Resten får vänta tills i vår. Garaget ska
få ny klädsel och det kanske vi kör igång med redan i höst, lite beroende på väder.
Vi köper  färdiga grundmålade brädor så vi ska inte måla mer. Ett par timmar i butiken 
blev det också idag, sååå kul att träffa alla våra trevliga besökare!

Efter stängning gjorde jag en pizzadeg och under tiden den jäste njöt jag
av ett glas bubbel. 


Because I´m worth it :)


Dukade i uterummet ;)



Hällde upp varsitt glas rött...


...och sen var pizzan klar.

Alltså, det här kan vara bland det allra godaste ;)  Hemlagad pizza med
parma, mozzarella, ruccola och lite annat smått o gott. 
Sen satt vi länge och åt och pratade om allt mellan himmel och jord. En alldeles
underbar dag/kväll!


Och sen blev det förstås dessert - pannacotta med crunch,  färska hallon och
lite riven vit choklad. Galet gott och la sig som bomull runt midjan;)


Vad hittar ni på?

Här väntar ännu en kopp kaffe och så ska jag vara lite social en stund, hihi.
Men vi har teven på i uterummet så det gör inte något att jag knappar på datorn 
en stund :)

Imorgon väntar finbesök av barnbarnet. Ska bli så kul att få busa och leka med 
honom hela dagen! 

Ha det så gott! Nu ska jag "prata öronen" av T igen! 

Lördagskram

Inga kommentarer: