tisdag 11 oktober 2016


Hej tisdag och en ny spännande dag! 

Här hemma har jag äntligen tagit tag i ett riktigt kaos och nu börjar jag se ljuset
i tunneln, tjoho! Vår klädkammare ( eller om man hellre vill säga "walk in closet" )har varit överbelamrad med kläder och annat smått o gott som "råkat" hamna där. I söndags tömde jag hela
rummet... Allt flyttades ut i sovrummet och helt plötsligt var det totalKAOS inne i sovrummet. 
Sorterade, slängde och packade till klädinsamlingen.... Alla sommarkläder plockades undan....

När kvällen kom var det fortfarande högar och tillfälliga klädställningar överallt i 
sovrummet och jag undrade om det ens var möjligt att kunna sova i denna villervalla?

Ni vet, sovrummet ska ju vara en lugn oas och det var det långt ifrån :( 


Igår varvade jag sköna långa höstpromenader och andra trevligheter med att 
fortsätta röjningen. Hann städa ur hela klädkammaren och till och med plocka in
de kläder som skulle få vara kvar. Såååå skönt och nu är det riktigt kul att kliva in där igen :)
Helt plötsligt känns det högt i tak, luftigt o skönt och går lätt att andas :)
Och det bästa av allt, nu finns det plats att fylla på med nytt ;)

Nu återstår sovrummet.... där står fortfarande högar med saker som väntar på att
hitta nya platser i huset. Men en sak i taget...



Jag passade även på att dejta den här snyggingen igår! Man behöver förgylla
dagarna med små trevligheter. Och eftersom både jag och bägge döttrarna för
en gångs skull hade en ledig dag samtidigt så stämde vi träff på Westerqwarn
för att käka lunch och umgås. Ett härligt avbrott i städningen :)



Härligt att få umgås och prata bort en stund :)


Nu ska jag väcka en liten Elvis och ge mig ut på en skön promenad innan det 
är dags att ge mig iväg. Ha en toppendag så ses vi snart igen!

Kramelikram Carina

Inga kommentarer: