söndag 23 oktober 2016

Söndagsmys


Rosor  och tistlar samsas i helgbuketten och jag gillar kontrasten!

Redan söndag kväll.... hm, jag tyckte nyss vi hade fredagsmys med lite gott att 
äta innan vi for vidare på hockey. Och nu har vi nyss käkat kvällsmat och dykt ner i 
tv-soffan. Mannen kollar fotboll och jag har datorn i knät;) Snart blir det kaffe och
pannacotta med hallon :) Ja, en dessert behövs idag känns det som!

Vi har haft en härlig helg och hunnit med lite av varje.Men det är inte alltid inspirationen
till att laga mat finns, och idag tog det emot ordentligt. Men till sist blev det i alla fall en 
paj på bordet med sallad till. 

Och när jag väl kommer igång tycker jag förstås det är jättekul.



Duka lite fint och tända ljus.


Det blev en paj med lite av varje som jag hittade i kylen. Köttfärs, soltorkade 
tomater, oliver, feta mm. 






Vad har ni hittat på för gott? 

Jag tycker jag har hamnat i en svacka och saknar helt inspiration till matlagning.
Men sista tiden har jag googlat fram "nya" rätter som jag testar  lite då och då. Och
det har faktiskt blivit några nya favoriter;) Få se om jag lyckas hitta dem igen om jag vill
laga en repris:)





Nu laddar jag för en ny intensiv och skojsig vecka!  Den här veckan finns det
ingen tid över för att vara spontan för nu är det fullbokat med både jobb och roligheter.

Fredagen avslutas med after work och sen blir det gala på slottet :)

Ha en fortsatt skön söndagskväll! Jag ska tända några flera ljus och krypa upp 
i soffan med kaffe  och pannacotta nu:) 

Höstkramar från Carina