tisdag 20 december 2016




Godmorgon alla ni som kikar in här! Hoppas ni har det bra och inte stressar.
Hur har ni det, julmys eller julstök? Här är det en blandning av båda men jag väljer
att njuta mest av myset när jag kan. I år blir det inte så mycket julinspiration hemma, men
de flesta klapparna är klara och väntar på att slås in. Granarna är på plats och den som står nere 
i vardagsrummet är klädd, den som står uppe har enbart ljus precis som vanligt :)

I år blir det varken nybakade saffransbullar eller hemlagat godis men det gör ingenting.
Det finns massor med gott att köpa och jag ska nog få till ett härligt gottebord ;)

Julkänslan finns och jag tycker det är sååå mysigt att tända ljus, sitta ner en stund på
kvällen, värma lite glögg och småprata. 

Vi har full fart i butiken och vi jobbar hela tiden på att ni ska känna er välkomna och
bli inspirerade när ni besöker oss!  Vi har stor sortering med smycken och här kommer 
några favoriter:




Halsband och armband med en duva  från Bud to rose är riktigt poppis och ni har säkert sett att duvan återkommer hos fler smyckesdesigner :)



Ännu fler snygga armband och örhängen...



...... ja det här var bara ett litet axplock av allt fint ni hittar hos oss.
Julklappstips kanske?

.............................................................

Och så vill jag dela med mig av ett recept på saffranspannacotta som jag gjorde 
för ett litet tag sen. Blev så gott och kan verkligen rekommenderas!

Receptet hittade jag hos Klingskitchen och hon gör alltid så mycket gott!
Och dessutom är hennes foton så inspirerande! In och kika, vetja! Jag följer henne på
instagram där hon också heter klingskitchen. 



2,5 gelatinblad, 5 dl mellangrädde, ½ dl strösocker, ½ paket saffran, 1 tsk vaniljsocker


Låt gelatinet ligga i kallt vatten i 5 min. Koka upp grädde och socker i en kastrull.
Ta kastrullen från plattan, rör ner gelatinet i gräddblandningen så det smälter.
Rör ner saffran och vaniljsocker. Häll i glas och låt stelna i kyl minst 4 tim.

Jag smulade lite pepparkaka uppepå och garnerade med några strösselstjärnor jag hade
hemma. På henne bilder hade hon lite vispad grädde på toppen samt några lingon.

Enkelt och smarrigt!

............................

Ha en toppentisdag så ses vi snart igen!

Kramar från Carina



Inga kommentarer: