fredag 30 december 2016

Födelsedag



Härlig stor tulpanbukett står mitt på bordet och sprider glädje!!

Den fick jag av mina föräldrar på "min" dag som är direkt efter julen. Så härligt att
få fira att man får bli ännu ett år äldre ;) Redan på annandagen ryker det lilla röda som 
finns i huset och istället fylls det på med krispigt vitt och gärna blommor med färg! 

Jag blev så fint firad  och är så glad och varm i hjärtat över all uppvaktning!




För enkelhetens skull så hade jag beställt smörgåstårtor att bjuda på ( och det 
är ju så himla gott )


Och så gofika förstås! Päronbiskvier och sen hade svärmor bakat småkakor.


Drömtårta.....



......Budapestrulle......


..... och marängtårta med hallon o grädde. 

Huset fylldes med nära o kära. Stimmigt o stojigt men massor av värme o kärlek.

Barnbarnet Loui uppvaktade med "egen" tårta och så fin sång.


Jag lyckas inte ladda upp videon här på bloggen, vet inte ens om ni ser bilden?

Men han sjöng så fint och jag blev så glad!! Videon finns på min instagram om ni vill 
lyssna ( sök på: carinaharju och leta bland de senaste bilderna)

Mormors hjärtegull som på min födelsedag var 2 år och 4 månader. 

Massor med fina presenter och ännu mer blommor fick jag som ni säkert får se en annan dag.


Mannen överraskade med ett jättestort paket. Han hade uppmärksammat solspegeln jag
sneglat på en längre tid. Här hänger den tillfälligt i vardagsrummet men jag vet precis vart jag 
vill ha den sen! Men det medför några ytterligare möbelinköp, hihi. 
Sååå glad över den! Och den är STOR, drygt 1 meter i diameter:)

Härlig dag att spara i minnet! 

Kram på er allihopa!

Inga kommentarer: