fredag 16 december 2016


Hej på er och i en blinkning så var det fredag igen!  Trots att dagarna rusar iväg 
så försöker jag stanna upp och bara vara små korta stunder och njuta.  Alltså dessa underbara amaryllis älskar jag och i år har jag petat ner amaryllislökar lite varstans i huset. Just denna 
har jag fått av Mirelle (sonhustrun) och Mattias. Från att vara en liten oansenlig stjälk med en
knopp så blir de vackrare och vackrare för varje dag! I övrigt så är det stiltje här hemma, det
händer typ ingenting. Granen, eller rättare sagt granarna för vi har en på varje våning, kom på plats
förra fredagen och de lyser så fint men än är de inte klädda....
Kanhända det händer idag eller imorgon, vi får se :) 
 Gummisnodd på timmarna önskas just nu:)




Men i butiken händer det mycket skoj varje dag! Och där får jag utlopp för den kreativa
och skapande sidan men allra mest hämtar jag energi från att träffa alla glada 
och trevliga besökare!!!
Nu är veckans jul/adventsdukning klar och efter 2 olika dukningar med mycket rött så
får veckans dukning bli lite lugnare. Den stora snygga duken med "linne"look som ni sett
i rött och beige finns även i vitt och hamnade på bordet denna vecka. Toppenpris på dessa,
endast 199:- 
Supersnygga underlägg i grått/silver gjorda av små pyttepärlor (79:-)  och matchande 
underlägg till glasen á 15:- st



Tallrikar och assietter från Greengate i vitt och grått. Skålen och kannan kommer från
samma serie. Och så skymtar ni det supersnygga våningsfatet  i silver. På vårt fat ligger
vaxade vita glittriga äpplen tillsammans med nougathjärtan inlindade i silverfolie.

Men tänk er att fylla det med julens godsaker. Saffransbullar och pepparkakor eller
kanske julgodis?  Men det kan även fyllas med snittar till nyår eller andra festligheter.
Ja, det här ett fat med "det lilla extra" och kan vara ett fint julklappstips :)



Sparkling cider i en fin flaska och så har vi fått hem så fina stjärnstakar till 
värmeljus i silver. Vi har även konformade höga mörkröda ljus som passar jättebra
till dessa. Har dukat med dem på bordet men har visst glömt att fota dem....



Och de fantastiskt vackra lyktorna som även passar som vas/kruka i serien Elegance
från Majas cottage. 249:- st  är också ett fint julklappstips!
Glasen med stjärnor är också jättefina och här har vi petat ner värmeljus i dem för
att få det lite mysigt :)



Söta Mailegnissar livar upp dukningen :)



Superfin bubblig kanna i grått á 259:-


Varmt välkomna till oss och kika och låt dig inspireras!

Innan jag gick hem igår kväll fyllde jag på med små hyacintarrangemang som 
du hittar hos oss idag. Vi har även "hemliga" paket för både 50:- och 100:-, perfekta 
till julklappsspelet ;)



Jag kom hem ganska sent igår kväll, lite småtrött efter en glad och mysig dag i butiken. 
Men hur glad blir man inte då när man möts av tända ljus, soft musik och dukat bord?
Bara att slå sig ner till tacomys och en fortsatt lugn, skön kväll. Och ännu senare fick 
det förstås bli en dejt med Ernst och hämta ännu mer julinspiration. 

Nu börjar det ljusna ute och jag ska ge mig ut på promenad med 2 glada hundar innan
det är dags för dagens "to do"lista. Ha en alldeles underbar fredag så ses vi snart igen!

Kram kram från Carina

Inga kommentarer: