fredag 15 augusti 2008




Glimtar från Susannas rum




Idag får ni hälsa på inne hos Susanna, äldsta dottern som är 17 och se hur hon har det.


Här inne brukar det ändras om en hel del, Susanna gillar inredning och tycker om att plocka om bland sina grejer och förändra. Det är några år sen vi renoverade härinne, men med ljusa väggar och ekdetaljer är det ganska lätt att ändra om!

Stenarna ligger i fönstret och de säger en hel del om henne!






Hylla ovanför sängen.






Ett mysigt sängbord. Väckarklockan inhandlades på IKEA häromkvällen och den ringer högt, jag lovar! Hela huset vaknar!






Ännu en klocka.




Spegel och sminkbord. Det har hon nyligen målat alldeles själv, det var i furu tidigare.

Och ser ni stegen på sidan?



Vi fick hem den här snygga stegen i 2 storlekar ( det här är den högsta ) förra veckan. Jag tog hem den här för jag tänkte ändra om lite i badrummet, tyckte det skulle bli fint med lite handdukar m.m på den. Men innan jag kom till skott så tog Susanna upp den till sig, och visst blev det bra? Nu har hon sina tidningar, parfymer m.m på den.



Elgitarren är också en viktig detalj.




En liten datahörna. Och den används flitigt!


Ja, det var lite glimtar från hennes rum. Linnéas rum får ni titta på en annan gång. Hon vill ändra om alldeles på sitt rum och nu har hon städat undan det mesta som fanns därinne. De grejerna har hamnat ute i TV- rummet... Där ligger massor med högar nu och väntar på att sorteras. Hon har en massa roliga idéer om hur vi ska göra om hennes rum, men just nu är det bara tiden som saknas.




Här ovanför ser ni stegen igen. Här står den i Slottsboden, med lite grejer på.


Snygg med blommor på också!


Oj, det blev många bilder idag! Hoppas ni orkar titta!


Jag avslutar med en bild på hela byrån i köket.


Kära mannen kallar den för adventskalendern, trots att den bara har 18 lådor. I dessa lådor ryms lite smått och gott, det är många lådor att öppna när man letar efter något!

Önskar Er alla en riktigt skön helg! Hoppas solen visar sig litegrann, men om den inte gör det så får vi tända en hel massa ljus och mysa!

Vi har öppet som vanligt i Slottsboden.

Varje dag i augusti 12 - 16.

Hjärtligt välkomna!

Kramar från

Carina

13 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken söt byrå......många små lådor!!!!!!!
Ska mäta och kolla lite ,men jag tror att jag vill ha den lite djupare...så den slukar lite mera men vacker det är den!

Och så fin "stegen" är i dotternsrum, hela rummet är ju så fint inrett, hon vet vad hon vill dottern...

Då måste jag ju fråga vad du tar för en sådan stege????

Nyfiken!!!

HA det så gott Carina!
MiaMaria

Dubbelörn sa...

Stegen var verkligen användbar?!
Priset, tack?? :)

Den byrån skulle jag också behöva här! Var har du hittat den? Skulle vara helt förträfflig här i allrummet...

Jag måste komma förbi dig snart... Känner av slottsbodsabstinensen igen ;)

Kramar

Vit Spets sa...

Så fint hon har det! Den där stegen var så ljuvlig måste få fråga vad du tar för den???
Byrån verkar vara väldigt praktisk med många små lådor att gömma undan saker & ting.
Kramis
//Siv

Solsjö - Under en vind sa...

Såå fitn dottern har på rummet, många fina möbler och detaljer!

Å byrån den vet du ju att jag gillar! Hos oss finns den ju i hallen...barnen har två lådor var för deras plånböcker, gameboy spel, mp3:er osv....Verkligen bra!

önskar dig en riktigt skön helg! Kramar!

LillaFlisan sa...

Vilken fin blogg!
Älskar bilden på jordgubbarna.
Underbar...
Flisan

Sara sa...

Hejsan

Vilket fint rum dottern har. Massor fina detaljer.
Kram Sara

Mamma C sa...

Vad fint hon hade dottern i sitt rum. Stegen var jättesnygg. Byrån i köket är för läcker med alla lådorna.
Ha en bra lördag.
Kram mamma c

Jen sa...

Tittar in och säger....ååå....vilken fin byrå, en sådan skulle jag vilja ha. Jag drömmer om att äga en gammal apotekardisk/köpmanadisk, men en sådan där byrå som du har skulle också vara fint.

Stegen var också fin.
Ha en fortsatt trevlig helg!

Ha det gott! / Jen

sommar-rummet sa...

HEJ!
Länge sen....
Vilken söt stege, den skulle man kunna ha till mycke... Ha de gott! KRAM

C De-sign sa...

Så fint hon har det din dotter....och byrån med alla lådorna måste vara toppen att stoppa ner saker i....men jag kan förstå att man får leta lite också.... Ingen sol blev det...regn o rusk och höstkänslor är det här! Ha en skön söndagskväll! Kram fr C

Min Skattkammare sa...

Vilket härligt rum hon har din Susanna! Riktigt fint!
Och så känner man igen något på byrån....oj, vilken reklam du ger mig!
Jag bara målar, det är därför jag är så tråkig här på bloggen....
Jag hinner inte som jag önskar.
Kramar till dig!
Kicki

Sallys hus sa...

Hallå där vännen!
Oj så många inlägg jag missat.....har haft lite ont om datatid och när den fanns ja då blev vi utan internet i några dagar.....:(

tack snälla du för reklamen....
Så fint hon har på sitt rum....vist är det kul när barnen också intresserar sig för inredning..!!?
De blir väl skadade kan jag tro...fniss....mina ska ju just byta rum så det blir en hel del målning.....

Så fint det blev i köket också...jag är också svag för röda detaljer men jag har inte ens sytt klart det rosa jag köpte i början på sommaren föra tt ha i köket...nu börjar jag ju precis som du bli sugen på att plocka fram lite rött igen.....hmmm...får se.....

Så fina stegarna är och det andra du fått hem också...
Hur var det, skulle du på Formex???
Kicki och jag är där på fredagen och vi ska träffa Sabina som har bloggen Gårdslyktan på en fika.

Ha en ny härlig vecka!
Kram Katarina

GårdsLyktan sa...

Åh vilket fint rum din dotter har, mysigt! Jag förstår att hon högg stegen, den är ju jättefin.
Lag skall till Formex på fredagen iallafall, kanske på lördagen också, det beror på om jag känner mig klar....vilket jag inte tror..haha.
Kramar Sabina