onsdag 13 augusti 2008


Hej på er alla!


Hoppas ni har det bra!

Här är det full fart, dagarna går som vanligt alldeles för fort.


Höstleveranserna har börjat trilla in, igår kom det en sändning med massor av fint fattigmanssilver, ljuslyktor m.m. Jag är så nyfiken på att kika på det och plocka fram och dona, men jag var ledig igår så det var mina tjejer som fick äran att packa upp alla härligheter.

Bilder kommer så småningom.


Jag har ändrat om lite i köket, nu plockar jag in lite röda detaljer till det vita. Rött och vitt är en kombination som jag älskar och alltid återkommer till. Än är jag inte färdig, de röd-vit-rutiga stolsöverdragen är tvättade men inte på plats än. Här kommer en bild på ett hörn i köket som fått lite "nytt" på sig.





Är så glad för saftflaskan och syltburkarna från Min Skattkammare!

Mer av köket kommer en annan dag.



Här kommer en bild från butiken.




En liten hörna som går i blått och vitt. Spana in de söta nallarna som sitter på stolarna! De har en liten mininalle i fickan. Nallarna finns även i rosa och kostar 259:- st



Och här kommer något riktigt gott! Blåbärssaften är så himla god! Har blivit en storfavorit härhemma! Sylten är inte så dum den heller, punch-blåbär. Jättegod till bland annat våfflor!

Igår kväll ville våra tjejer åka till IKEA och jag var inte så svår att övertala. Vi strosade omkring och kikade på massor av fint och det blev förstås en stor kasse som fick följa med hem, nya påslakan till tjejerna, snygg väckarklocka och lite annat smått och gott. Men värmeljusen var slut!

I nästa inlägg ska ni få kika in hos Susanna ( äldsta dottern ) och se hur hon har det på sitt rum.

Nu ska jag gå ner och laga lasagne, sen är det dags att åka ner och öppna butiken.

Skönt att ha kvällsmaten färdig när man kommer hem på kvällen!

Imorgon händer det mycket i Slottsparken. Lars Winnerbäck uppträder och det är flera gästartister, bl a Miss Li.

Så nu håller vi tummarna för att det inte kommer mer regn!

Ha en härlig onsdag!

Kramar från

Carina

8 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysiga bilder!!

Ha det riktigt bra! Kram!

Mamma C sa...

Ja, nog låter det som det är full rulle allt. Lasange lät gott, det var länge sedan jag hade. Hoppas att vädret håller sig nu. Vi vill inte ha mer regn.
Kram mamma c

Anonym sa...

Vilka trevliga bilder du visar. Tack för titten hos mig. :D

Att ha en gen affär verkar ju vara rena drömmen. Visst förstår jag att det är mycket arbete men roligt sådant.

Min dotter har många likandende dina nallar. Tänkte jag skulle göra ett inlägg om dem någon gång på bloggen de är så söta.

Blåbärs sylten lät ju fantastiskt frestande.....

Ha en bra onsdag

Kram Lena

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
jag står i butiken o bloggar lite..hii..hii..
Man kan ju inte hålla sig..
Åhh så fint du har det , både hemma o i din fina butik..
Jag blir alltid så sugen på att ta hem ett litet sortiment av saft och sånt där ätbart,det är så fina förpackningar..men vi får se,vi köper ju Åres chohlad strutar till julen i alla fall, gör du det ?
Dom är väldigt lättsålda även fast dom kostar närmare 60:-per strut..
Var köper du saften och sylten i från ?
Himmel vilken rolig tur du hade till stråket,tänk om jag hade kunnat vara med..vad roligt vi hade haft..
Hoppas att vi kan ses på mässan,det blir vi och några tjejer med butik från Älvsbyn..
Ha det så bra Kram Anette
p.s jag förstår att du saknar en vovve , men himmel vad mycket jobb det är med en hund..speciellt då man jobbar mycket..tur att mina döttrar ställer upp...

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Hoppas allt är bra med dig, fullt upp förstår jag....

Vilka härliga bilder du visar och skänken ser ju så fin ut fast man kunde ju få se lite till....

Och rött och vitt är jag också lite svag för........

Ha det så gott!
MiaMaria

Sara sa...

Hejsan

Vilka fina bilder. Jag gillar också rött och vitt. Ser fram emot att se nyheterna i butiken.
Kram Sara

Frida sa...

Hej Carina!
Jag h�ller med om att det �r fint med r�da detaljer till det vita. I bland beh�vs det en f�rgklick. Ska bli sp�nnande att se vad du har f�tt in i din butik!
Kram Frida

Living by Milla sa...

Jag är också röd, det är en underbar färg sommar som vinter.

Vilka mysiga bilder från butiken, får nog ta mig en liten utflykt snart.

kram Camilla
Ps. Får lite dåligt samvete ang skylten men i nästa vecka är den klar, lovar!