måndag 4 augusti 2008


Hej alla goa vänner!


Nu är jag tillbaka igen med dunder och brak!


Det blev en hel vecka ledigt från bloggen, men sista dagarna har jag hunnit in hos er och snabbtittat litegrann utan att lämna någon kommentar. Men i veckan ska jag kika runt i lugn och ro och skriva några rader .


Vi tog ledigt några dagar och reste till Österbotten i Finland och hälsade på mina svärföräldrar i deras underbara stuga. Har haft några härliga dagar tillsammans!






Det blommar överallt runt deras stuga!




Här ovanför skymtar jordkällaren i bakgrunden.


Ja, det är ett riktigt litet paradis!


Innan vi åkte så kom ett litet paket med posten. Jag har beställt ännu en väska av Siv, kika in hos henne och upptäck allt fint hon skapar vid symaskinen.


Tidigare i somras så beställde jag en vit likadan väska och den har jag använt flitigt hela sommaren!

Visst är den fin?

Idag är det måndag igen, ny vecka och nya möjligheter!

I Slottsboden har vi fått hem en ny sändning med smycken från Pearls for girls, massor med fint! Även många nya berlocker!

Med en ny berlock så blir ju halsbandet som nytt igen!

Jag har inte hunnit fota smyckena än, men det kommer. Vi har haft full fart i butiken hela helgen, jag är så glad att så många hittar till oss!

Ha nu en riktigt härlig vecka!

Jag är tillbaka om ett par dagar igen med ett nytt inlägg.

Kramar från

Carina

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken fin stuga med så mycket blomster runt omkring. Pearls for girls har så mycket snyggt.
Kram Mamma C

Vit Spets sa...

Så ljuvligt att åka iväg i en vecka o bara njuta av alla blomster & sällskapet...det är så kul att kika in lite varstans oxå ser jag mina alster - gör mig så glad! Måste kanske kika in på Pearls for Girls för en ny berlock *fniss*
Kramis
//Siv

MiaMaria sa...

Hejsan svejsan och välkommen åter.

Så vackert det är med alla dessa blommor.......

Och denna Siv vad hon kan...SÅ snygga hantverk!!!!!!!!!!!!

Toppen att ha en väska för sommar och höst, kanske...

Ha´det så bra!
MiaMaria

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Åhhhh.....kommer ni hitåt, vad roligt!! Det var en trevlig överraskning! Det har varit så mycket folk och fart på försäljningen att jag knappt mäktar med det. Men det är ju så roligt och snart lugnar det ner sig, det vet man ju!
Vilket rart ställe det har dina svärföräldrar......verkligen ett litet paradis!
Då ses vi snart!
Kramar Kicki

Smultronstället sa...

Ojojoj den kvinnan har gröna gröna fingrar, vackra blomster.

Tack för tipset om Siv måste kik in till henne.

Ha det gott
Kram M

Sallys hus sa...

Hallå1

vad härligt med några dagars ledigt!
Väskan ser underbart fin ut..önskar jag hade lite mer tid framför symaskinen.

Vad kul att ni kommer.
Hinner ni ta en fika???
jag fixar nåt enkelt utifallatt...;)
Välkomna!
Kram kram

Sara sa...

Hejsan
Ni verkar ha haft en skön semester, välkommen tillbaka!
Kram Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Hoppas att du har haft en ritkigt skön sommar!! Efter att ha kikat in då och då, så har jag nu börjat ta mig in för att skriva lite mer också....sommarens tid går åt till så mycket annat!
Så fina blomstrande bilder!
Ha det gott, kramar!

Stina sa...

Vad mysigt det ser ut, och vilken fin väska.:-) Kram

Helena Sjögren sa...

En skön semester ni verkar ha haft ...
Har en liten fråga , när stänger du Slottsboden för säsongen ?

Kram Helena

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Vardagslycka är att se dina bilder, inte minst din header med jordgubbarna..! *gillar*

Må så gott!

Kram, Karin

Vit Spets sa...

Hallå Carina!
Så snäll dotter som försöker hjälpa sin mamma i nöd *hiihi* jag försöker oxå, så jag skickade ett mail med en länk om översättaren...hoppas det funkar! Igår kväll så tände vi kaminen oxå håller vi på att tömma ut vattnet från barnens stora, fula & blåa pool - håller på än! det är så kallt i luften så det är nog färdigbadat i år!
Kramis
//Siv

ängeln i vitt sa...

Dina svärföräldrar har det superfint, och vilka blommor stora och kraftiga...hmm du skulle se mina blommor !!!! Nä, gröna fingrar har jag då inte...bara vita :-)

Ha det gott
Kram Carina