tisdag 5 augusti 2008




Höstkänsla

Oj, vad fort det vänder ibland! För ett par dagar sedan så hade vi högsommarvärme och igår kväll kändes det som höst!

Men jag hoppas det här bara är tillfälligt och att solen snart är tillbaka!

Vi har ju bara kommit några dagar in i augusti...

Här satt vi i alla fall och mös igår kväll när stormvindarna ven och regnet smattrade på altantaket!




Min stora lykta som jag är så glad för!


Det lyser så fint i lyktorna av fattigmanssilver!





Min jättelykta!




Fågelburen har fått en liten ljusslinga.



Lite gott att smaska på vill man ju ha! Igår blev det vaniljglass och varm hjortronsylt till kaffet och Ernst. Mums!


Vi fick hem en ny sändning till Slottsboden med massor av goda sylter och safter igår!


En annan nyhet som finns hos oss i butiken sen ett par veckor tillbaka är riktigt god glass!


Förutom det vanliga GB-sortimentet så har vi även Ben & Jerry!


Ha nu en riktigt bra tisdag och håll i hatten om ni ska ut!

Vi ses snart igen!

Kramar från

Carina

18 kommentarer:

Nettan sa...

Oj, här har man missat flera inlägg !
Vad mysigt ni hade det medan " blåsten " drog fram, härligt med tända ljus =0).

Fin väskan va du beställt av Siv..

Ha det gott..
Kram, Nettan

Mamma C sa...

Ja, nog kan man tro att hösten har intagit sin plats nu. Visst är det mysigt med ljus och mörker. Men det kommer så fort. Glassen verkar smarrig.
Kram Mamma C

Lilla huset på prärien sa...

Mmmm... Ben & Jerrys! Det är så himla mumsigt. Jag älskar den glassen. Tycker den är dekorativ också men tyvärr kan man ju inte ha den ute ;)

Ha det bra!

Kram Jenny

Dubbelörn sa...

Min fina lykta är också så vacker ;).

Nu finns det ännu en anledning till ytterligare besök hos dig!! Glassen!!!

Kramar

Min Skattkammare sa...

Hej vännen!
Det där med ljus och mys under regn och rusk har också sin tjusning, men som du säger det får inte bli för mycket av den varan, då blir det deppigt!
Vill ju bara säga att det finns fika här med tilltugg om så önskas när ni kommer!
Kramar Kicki

Majas mammelucker sa...

Hejsan!
Jaa man kan tro att det är hösten som smygit sig hit..känns lite tidigt än..det ser så mysigt ut när man tänder upp alla lyktor och myser i mörkret..vad har du målat med för färg på ditt bord och stolar ..är det blank eller matt..
jag undrar för jag håller på med mitt bord och stolar men nu är det målat men jag känner mig inte riktigt nöjd...vi har extra öppet påfredag för att det är golftävlingar runt oss..det gäller att passa på..men du kommer när du får tid..
Hade gott! Kram Maria

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!

Så mysiga bilder du visar. Gillar din jättelykta, ja den i taket oxå.

Loppisen ja, dit måste du bara åka :-) Den ligger på höger sida strax innan Kolbäck. Du kan inte missa skylten. Och du, glöm inte att ta med en klädnypa till näsan. ja, det är lika bra du tar på dig bommulsvantar så att du kan ta i skiten oxå :-) Sist men inte minst... PRUTA för allt i världen vännen.

Kram på dig / Carina

Sara sa...

Hejsan

Din stora lykta får gärna flytta hem till mig :-) Älskar Ben och Jerrys glass.
Kram Sara

Sallys hus sa...

Hallå där!!

Skulle bara tacka så mycket för besöket...det är så roligt när det kommer någon man "känner"...:)
Hoppas ni fick en trevlig dag trots att jag inte kunde följa med er runt...*skratt*....

Nu måste jag ut o laga partytältet för nu vräker regnet ner...suck...tänk om jag hade gjort det igår när solen sken.....

Vad otroligt mysigt ni har på er altan....jag längtar så tills vi ska glasa in vår.
Dina lyktor är jätte fina...den där stora bamsingen har jag också spanat på många gånger....
Ha en härlig dag!
Stor kram

Vecka - Vecka sa...

Hej!
Vad mysigt det ser ut! Nog är det ju lite trevligt att hösten är på kommande tycker jag.. mest på grund av alla mystillfällen då.. Härlig idé med ljusslingan! Jag har också en fågelbur som nu har en murgröna i sig. Men snart blir det nog en ljusslinga i den också!

kram.Lotta

Anonym sa...

hejhej! va fina bilder du bjuder på :) ser härligt ut :) åååh jag älskar ben och jery glass, speciellt den som heter cookie dough (stavning?) den smakar kakdeg!!

tack för de snälla orden om tavlorna :)

stor kram sara

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mysigt du har det där på altanen med alla fina lyktor..och glass o kaffe..mmmummss..
Vilka go bitar du har i din butik..glass,sylt o allt !!
jag skulle nog inte kunna hålla mig om jag hade det i vår butik, jag minns ju bara hur det var då vi hade Åre chokladen i Julas, man snaskade ju hela tiden...
Hur var det på stråket ? jag kan ju bara tänka mig hur fint alla har det i sina butiker...köpte du nåt ?spännande att få höra sen..
Vi ska på mässan Lör o Sön..det är en liten bloggträff på söndagen vid klockan 11...du kan väl komma vet ja !! vi kan ju höras närmare..
Kram Anette

Living by Milla sa...

Halloj!

Självklart hojtar jag till när skylten är klar! Det är bara finliret kvar.;) Visst ville du ha en vit skylt?

Vad mysigt du har gjort med alla fina lyktor på altanen.

kram Camilla

Min Skattkammare sa...

Godkväll Carina!
Tänk vad roligt det är att träffa dig, du är ju så rar och trevlig och dina väninnor likaså! Det är ju fantastiskt det här med bloggen och alla nya bekantskaper man får göra.....så mycket positivt den för med sig! :o)
Tack igen för gåvan jag fick, det får nog bli pannkakor i morgon, det älskar jag och så den sylten till......mums!
Hoppas att allt du köpte hittar en bra plats, du är en riktig uppmuntrare du! :o)
Massor av kramar
Kicki

MiaMaria sa...

Hej!

Själklart ska vi tänka positivt, snart kommer värmen igen och sveper sina varma vindar kring våra ben.......

Men dina bilder ser ju härligt mysiga ut också med alla tända ljus.... du vet att jag saknar dörrar till vår paviljong som attans..så man kan mysa ute fast det regnar.....suck....som du.....

Må så gott Carina
MiaMaria

Millas hem sa...

Härligt höstlika bilder...visst är det mysigt med lyktor!
Kram camilla

toutoth sa...

click over here now g1e57d8j38 buy replica bags replica bags ebay replica bags south africa find this u9e64w4s25 replica bags delhi weblink b4x99x1n37 good quality replica bags replica bags from turkey j8r29u6w72

Unknown sa...

c2z86a0d95 y5u38t0f09 l3f01n4d00 t4s89t5f36 t0u59e2i98 k8y92l9t55