onsdag 27 augusti 2008

Hösten knackar på dörren...





och det är ganska mysigt att börja fixa och dona inomhus igen.


Idag blir det lite bilder från butiken. Vi har fått hem nya stolsöverdrag i höstens färger och de är sååå fina!
Här ovanför ser ni ett nytt överdrag i grått med vita ränder och raka kanter. Och ljung i massor!
Fuskisar förstås, men väldigt naturtrogna!

Här ligger även den vita qvilten med franska liljan på, och kudde med samma mönster.

Nu är lagret även påfyllt med vita stolsöverdrag. Så alla ni kunder som har väntat och längtat -
Nu är de här! Finns både med volang på 3 eller 4 sidor!





En hörna inne i butiken. Stolsöverdragen med raka kanter igen. Här i härligt höstgrönt med vita ränder.

Närbild på det lilla bordet. Vas i fattigmanssilver, 99 :- st, fylld med små kvistar av vita minirosor, 25:- kvisten. Hänglykta, 69 :- st och små värmeljusstakar med silverskimmer, 18 :- st.




En liten trött voffsing som vilar på stolen, 149:- ( Bukowski ).





Gosiga katter, så mjuka och mysiga! Kommer också från Bukowski och kostar 119:- st.


Nalle med ängla-vingar, 259 :- st.

Ja, som jag skrev längst upp så knackar hösten på dörren...

Och jag måste nog inse att sommaren har gjort sitt för i år.

Men än kan vi nog få många härliga dagar med sol och klar luft. Hösten behöver ju inte bara vara regn och mörker!

Idag ser det ut att bli en solig och fin dag.

Jag ska passa på att hänga ut lite tvätt i solskenet innan det är dags att ta itu med den stora högen stryktvätt som väntar.

Vad ska ni göra?

Ha en härlig dag!

Kramar från

Carina

17 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej!

Så mycket fint det har kommit in...

Stolsöverdrag skull jag behöva, men jag kanske ska sy själv.....vi får se.

Denna dag ska jag in och jobba och så ska jag på fotbollsmatch och så behöver jag fixa en beställning....
Och så har jag varit inne med dottern till ögonläkaren....
Annars så ska jag väl ta det lungt....fniss...

JAg har nog också en massa tvätt som ska hängas....

HA´en bra dag!
MiaMaria

Anonym sa...

Åååh så mycket fint du visar & vad vackert det är med ljung i mängder. Måste höststäda balkongen & köpa hem en hel hög med ljung i helgen :) Kram kram.

Vit Spets sa...

Ljung i fuskmodell, va bra för jag tycker alltid att de blir så fula kanska fort...måste kolla om de finns några fuskisar här uppe...
Ljuvlig höstbild!
Kramis
//Siv

Handplockat sa...

Är du på mässan på söndag?
kan du inte komma på bloggträffen i så fall?

ser att du öppnar ewebb butik nu åxå
hur har du gjort för att komma fram till bra kostnader för betalningsformen på web butiken?

ha det bäst
hoppas vi syns

Sara sa...

Hejsan
Vad mycket fint ni har i butiken. I morgon ska vi antagligen hämta hästen och hinner vi kanske jag tittar in. Du har en utmärkelse att hämta hos mig:-)
Kram Sara

Mamma C sa...

Så mycket fina saker du har i butiken.
Kram mamma c

Gårdsromantik sa...

Så mycket fint!
Nu blev jag lite sugen på Buskowskis nallar - dom äe så söta.

Kram Maud

Veronica sa...

Åhh så mycket fint du fått in. Så härligt det ser ut på bilderna.
hoppas att det går bra för dig. Visst kan man köpa via nätet av dig oxå?

Kram Veronica

Min Skattkammare sa...

Visst är höstluften ljuvlig.....den bästa! Så rogivande efter en hektisk sommar.
Mycket fint du fått in redan, vad roligt!
Jag har mailat dig!
Må så gott! Kram Kicki

Ulrica sa...

Så mycket fint du fått in i butiken.

Anonym sa...

hej carina! jag såg quliten med franska liljan ¨på när jag var i din butik, den var såå fin. skulle vilja ha som filt i fotändan på sängen.. kanske kanske plånboken tillåter haha :)

jag handlade stolsdynor med raka kanter i blått/vitt på rusta av alla ställen. 50 kr st, du ser dem i min blogg där jag visar köket. budget så det förslår!

stor kram sara

Unknown sa...

Åhh,så fina stolsöverdrag och så många fina saker ni fått in i eran butik!Första gången som jag är här,du har en jättemysig blogg,så vacker headerbild!Gillar dom söta gossedjuren väldigt mycket!Ha en trevlig Helg!

Kram Maria

Helena Sjögren sa...

Å så söta de är.... Har pippi på att inhandla Bukowski björnar till nyfödda små bebisar i present . De är såå mjuka å goa !
Trevlig helg på dig ! Kram Helena

Frida sa...

Jag tycker också de tär mysigt med höst. Vilka fina saker du har fått in i din butik!
Kram Frida

C De-sign sa...

Hej Först och främst Grattis till webb-butiken, det ska bli spännande att titta in där! Ja, hösten är här nu... men det är ganska mysigt det också! Jag har en utlottning inne hos mig, välkommen in! Kramar fr C

Anonym sa...

hej hej! jo vi var in till dig för kanske 6 veckor sedan o kikade en snabbis. jag vet inte om det var du i kassan (så svårt att känna igen nån man bara sett på enstaka bilder) men vi kikade runt en snabb sväng :) föll för dina keramikkronor (jag som är såld på kronor, haha).

vad kul med formex, att ni hittade mycket. blir ett nytt besök hos dig för att se allt fint!

kram sara

Min Skattkammare sa...

Hallå igen! :o)
Jättetrevligt att ses igen, du är alltid så glad och go!
Jag förstår det där med att inte känna sig klar, det är konstigt ändå vad fort man blir tom i skallen när man kommer in där! Det skulle nog inte skada att vara där flera dagar, men jag tröttnar så fort. Tycker faktiskt att det är enklare att sitta hemma i lugn och ro och beställa från katalogerna.
Ja jösses, var tog sommaren vägen? Så här kommer det nog att vara nu när man jobbar hela sommrarna. Suck....
Hoppas att det blir många brittsommardagar, de är inte heller så dumma!
Kramar till dig, vännen!
Kicki
(tavlan blev kvar.....:o)