måndag 1 september 2008


Hemma igen!

House Doctor
Ja, nu är vi hemma igen! Det har varit 3 tröttsamma men väldigt roliga dagar på mässan!


Mycket att titta på, massor med inspiration och många beställningar är gjorda! Vi "hittade" även några "nya" leverantörer som vi inte har handlat av tidigare.


Nu är det bara att vänta och se när allt kommer hem!



På hemvägen från Stockholm så tog vi en sväng förbi Taxinge slott.




Det kallas även för "kakslottet"!

Titta på bilden så förstår ni varför!





Massor med smaskigt att välja på!

En stor loppis hann vi också med på hemvägen och där var det riktiga fyndpriser för de skulle stänga för säsongen. Köpte med mig några saker som ni ska få se så snart jag fått i ordning dem.

Och nu är det september och vi har höstöppet i Slottsboden.

Onsdagar 16 - 19

Torsdagar 12 - 15

Lördagar 12 - 16

Varmt välkomna!

Ha nu en bra början på veckan och tack för alla hälsningar!

Ikväll ska jag sätta mig och kika runt hos er alla!

Nu väntar ett tandläkarbesök och lite andra små ärenden.

Ha det bäst!

Kramar från

Carina

19 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Kommer förbi dig i veckan, vilken dag blir bäst. Får också se till att tajma nästa besök med dina nya leveranser ;).

Vilket stort loppis hamnade du på??!!

Kram

Dubbelörn sa...

hahaha... nu ser jag ju dina nya öppettider!!

Det blir torsdag!!

Gårdsromantik sa...

Åh vad jag hade velat ficka där!

Var dit för 10 år sedan.

Kram Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Men så roligt, där skulle ju jag ha velat varit med.....

Och fiket ser ju härligt gott ut...

HA´det så himla gott Carina!
MiaMaria

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej vännen!!!

men du vilken kakbuffe...mums.Dit vill jag åka å fika...titta menar jag...hhihihi..

Kram Nilla

LantlivsAnette sa...

Hallo där borta !!
Åhh vad roligt det var att få några ord med dig..tänk att vi är på samma plats du och jag , förra mässan var vi ju i Miljögårdens monter....
Jaa du, man funderar alltid om man har handlat för mycket...gulp..
Åhhh där på kakslottet skulle jag allt vilja vara..himmel vad mycket gott fika !!
Spännande att få se vad du har köpt på den där loppisen..
Kram Anette

Skomakartummen sa...

Mmmm... de har helt underbart goda kakor... Mmmmm... Oj,Man är helt slut efter helgen, men underbart roligt har det varit också. Nu väntar man med iver på alla paket.

Kram sari

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Visst är det kul med mässan ..bara det att man blir så trött efteråt det är så mycket på en gång..vi gick bara en dag i år..
Jaa det slottet skulle man bo i ..äta kakor varje dag..hihi..
kul att ni hann fynda lite på loppis. Hade 2st trevliga tjejer från herrskogen i butiken i lördags dom brukar handla hos dig..
Är hemma och är sjuk ..har feber och ont i halsen..inte kul..
Ha nu det så bra så hörs vi!!
Kram Maria

Sara sa...

Hej
Vad kul att det var en lyckad mässa. Jag ser fram emot webbutiken. På Taxinge har jag också varit, kakmonster som jag är :-)
Kram Sara

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken kul helg du haft, intryck för både mage och inredningshjärtat!

ha en go vecka! Kram!

Mamma C sa...

Låter som tre fantastiska dagar. Kakslottet vore ju inte fel att besöka ser jag. Ska bli kul att se dina loppisfynd.
Kram Mamma C

Vit Spets sa...

Du där skulle jag vilja sitta ned & fika...fast jag skulle nog ha beslutsångest - men något med choklad... min favvo!
Skall bli så spännande att få se det Ni har köpt in :)
Kramis
//siv

Lilla Eken sa...

Vilken fin blogg du har! Trevlig blandning av saker.
Ska genast läsa vidare bland gamla inlägg också.

/lilla eken

Majas mammelucker sa...

Men vad sund att jag inte såg dig det hade varit kul att surra lita med dig..men det var ju såååå mycket folk. men vi får ha en träff vi bloggare här runt omkring och tjattra lite..
Hade bra! Kram Maria

A home far away sa...

Hihi, jag bodde nästan granne med kakslottet i et par år, åhhhh så mycket gott de har:-

Ha en fin dag
//Gunilla i ett sömnigt Singapore

faster atta sa...

Mmmm , den kakbufffen skulle inte sitta helt fel... ti-hi.....

Anonym sa...

hejhej! vilka underbara bilder (både på inredningen och kakorna).. ser fram emot att se dina loppisfynd :)

stor kram sara

MiaMaria sa...

Hej!

Här är det också grått och trist....och blåser som bara den och regnar så klart......

Blir lite pyssel idag...

Lycka till i utlottning Nr 2 Carina!

MiaMaria

Veronica sa...

Ja ska till Taxinge nu poå Lördag. De har trädgårdsmässa då...

kram Veronica