måndag 8 september 2008

Lite smått o gott



Hoppas ni har haft en skön helg trots allt regnande!

Vädret kan vi ju ändå inte påverka så vi får göra så gott det går. Det är ju ganska skönt att bara kura ihop sig under en filt, tända massor med ljus och kika på en film eller läsa en bok.


Men jag har drabbats av stora röjar - febern! Här hemma rensas det ganska friskt just nu!

En hel del hamnar på tippen, lite hamnar hos Myrorna och några fynd gör jag till mig själv!
Vissa saker har stått undangömda i skåp och helt plötsligt ser jag dem med nya ögon!



När vi hade pysselkväll för ett tag sen så gjorde jag några strutar och här på brickan har en av dem hamnat. ( Jag fyllde den med lavendel så det doftar gott! )


Kvällarna tillbringar vi fortfarande ute på altanen, med lite extravärme och massor med ljus så blir det riktigt varmt och mysigt.






Några flytkoppar med värmeljus i en balja.



Helgen avslutades med en god bärpaj och vaniljglass!

Nu ska jag fortsätta med att rensa i röran.

Vad ska ni göra?

Ha det så gott och tack för alla hälsningar som ni lämnar efter er!

Kramar från

Carina

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilken härlig helg du haft!

Visst är det skönt att röja - man fyndar ju lite också.

Kram Maud

Magdalena sa...

så vackre strutar du har gjort!!
kanskje jeg skal prøve også...
ihvertfall nydelig
kram til deg~

Under mitt kök sa...

Hej Carina ! ja nu är jag äntligen igång (hoppas jag )=)Har mycke styling jobb just nu men tänkte ta mig en tur ut till dig .jag ringer och kollar om du har öppet innan. Ha de Elisabeth P.S skulle vilja köpa en fattigmansilver lampa när dom kommer.

Vit Spets sa...

Här uppe har helgens väder bidragit med sol & värme... har faktiskt lyckats vara ute för att rensa bland blommorna oxå fick gräsmattan sig en genomkörare :) Jag är jättelycklig för Sifonen!
Kramis
//Siv

Sara sa...

Vad härligt att röja lite. Det skulle jag med behöva. Struten var så fin!
Kram Sara

Frida sa...

Det är väldigt skönt att få röja lite när man väl kommer i gång. Som du säger hittar man ofta gamla saker som man ser med nya ögon och då är det roligt att röja. Vad mysigt ni verkar ha det på altanden!
Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Ja nu är möblerna klara och jag njuter...man vill ha färdigt innan hösten kommer...nu är det köksluckorna som jag vill måla om.. får se när det blir...
en sak i taget säger min man...det blir nog bra...
vad mysigt ni har haft det i helgen
det är alltid mysigt att få tända ljus...ja nu är det bara att inse fakta att hösten har kommit... skönt med rensning...här behövs det oxå rensas..men orken och tiden finns inte riktigt än...men den kommer väl...
Hade bra!!
Kram Maria

Helena Sjögren sa...

Å så skönt att få rensa ut ordentligt å slänga gammalt skräp ! Samtidigt verkar du ju göra en hel del fynd också ;)

Ha det gott ! Kram kram

Mjuka sa...

Det är faktiskt kul att röja, speciellt då man hittar något nytt!! Roligt att se saker med nya ögon och göra något kul med det!!
Kramkram M

MiaMaria sa...

Hej!

Rensa...det behövs förstår inte vad man samlar på sig eller spar....och man känner ju sig så himla nöjd när man är klar och kanske man hittar någon skatt i gömmorna....

Vad fina strutar du pysslat!!!!!!

HA´det så gott!
MiaMaria