måndag 22 september 2008

Välkommen kära höst!




Hösten är en mysig tid tycker jag, lite kravlös och skön. Jag blir väldigt pysselsugen den här årstiden... kan det ha att göra med julen som närmar sig?

Dessutom har jag ju drabbats av en riktig "rensar-feber"! Det startade för två veckor sen och jag fick undan en hel del. Och sen har jag fortsatt lite när tiden funnits och förra måndagen tipsade Lantlifs-Anette om en bok "Rensa i röran". Jag rusade in på bokhandeln och fick tag på den i pocketform ( bara 65:- ! ).



Och när jag läst den blev jag ännu mer inspirerad!
Det roliga är att fast man rensar bort mycket så dyker det även upp lite bortglömda saker.
Den här stora byrån hade mellanlandat på vår balkong på övervåningen, tanken var att den skulle till tippen så småningom för ingen ville ha den.



Helt plötsligt såg jag den med nya ögon och vips hade den fått lite färg på sig!

Nu får den bo inne i vårt sovrum, för lådor är alltid bra att ha!

Här hänger en liten lykta från Slottsboden, ett fint hjärta från Min Skattkammare och en lavendelpåse som Siv har sytt. Det är ett litet dokument tryckt på påsen, så fin!!!

Nu ska jag fortsätta med fotograferingen till webb-butiken, det är så mycket nytt som har kommit hem!

Ha en fin dag!

Kramar från Carina

11 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Carina!
Det verkar nästan som man borde leta rätt på den där boken om det blir sån fart på en! Och byrån blev ju som ny, och så fick hjärtat en hedersplats, vad roligt!
Själv har jag blivit förkyld och är deckad här hemma, usch. Nu när det äntligen blivit så fint höstväder. Hoppas det håller i sig tills jag piggnat till igen......
Kramar till dig min vän!
Kicki

Elzie sa...

Byrån var ju jättefin. Och som sagt, lådor behövs alltid!!
Hoppas du får en skön kväll.
Kram Elzie

Nettan sa...

Visst är det skönt när man får rensat " i roran ", man mår så mycket bättre då =0)
Vilken tur att du inte kastat byrån ;0), den vart ju som NY !!

Kram Nettan

Mamma C sa...

Den blev jättefin din byrå med lite färg på och lådor går alltid åt.
Kram Mamma C

Elisabeth sa...

Wow så lekker den ble med et malingstrøk. Det er utrolig hva litt farge kan gjøre med et gammelt møbel.
Grattis!

Sara sa...

Hej
Vilken "total makeover". Byrån blev jättefin. Hur går det med webbutiken?
Kram Sara

Skomakartummen sa...

Vilken skillnad... den vart såååå fin. Håller med dig att boken är super bra... Kram sari

LantlivsAnette sa...

Jaaa jisses ...visst sätter den boken igång röjningar !! Jag håller på ännu , sen blir det källarens tur...himmel vad skönt det är att rensa..
Ha en bra dag Kram Anette
P.s vad roligt att du ska börja med webbutik, jag vet ju hur mycket jobb det är att starta en , vi har ju också nyss börjat !

Mjuka sa...

Byråer kan man inte få för många av. så fin den blev med lite vit färg
kramar M

Anonym sa...

Helt otroligt....är det samma byrå?
Ja visst är det bra att rensa så man ser lite nya saker, jag brukar vara bra på att rensa ut ordentligt med jämna mellanrum och det är sååå skönt.

Ha det bra
Kram
Pernilla

Gårdsromantik sa...

Så fin byrån blev!
Spännande med din webbutik - jag får kolla in senare.

Kram Maud