torsdag 4 september 2008


Snart helg igen...





Den här fina höstkorgen fick jag av en gullig väninna förra veckan och nu står den vid ytterdörren och sprider glädje!

I övrigt har jag inte kommit mig för att göra några höstplanteringar här hemma ,men inser att det är dags.

Många av sommarblommorna har gjort sitt, så det får nog bli helgens lilla projekt.


Men lådorna vid Slottsboden fick lite ljung m.m i sig igår.




Det är så lite som behövs för att det ska kännas fräscht igen!

Det är väl ingen som missat mitt tjat över hur lycklig jag är över lyktan som hänger på altan? Den jag köpte i våras hos Lilla Gårdshuset


Sen ett par veckor tillbaka finns den även att köpa hos oss i Slottsboden





Det blir så fint sken i den när man tänder ljuset!



Och längre fram i höst kommer den även hem i en liten variant.


Det finns även en fin hängande lykta i den här modellen.


Jag vet inte vad jag gjorde alldeles nyss för jag lyckades visst publicera ett halvfärdigt inlägg...


Få se vad som händer nu när jag gör färdigt det här...



Nu önskar jag er alla en riktigt härlig helg!

Må så gott!

/ Carina

11 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Härligt höstiga bilder!!!

Kram!

Anonym sa...

Godmorgon!
Det är alltid så roligt att läsa dina inlägg (du ser vad tidig jag är). Jag blir så glad av dina fina bilder och inspiration. Lyktorna är verkligen fina - vill också ha. Vi får se. Jag vill önska dig all lycka med din webb-butik (heter det så?). Skulle ha skrivit tidigare men gör det nu. Idag ser det ut att bli ett härligt väder hoppas det håller i sig för på lördag ska vi stå på Loppan i Parken E-tuna!
Ha en skön helg!!

Kram
Birgitta

Anonym sa...

Ja det är bara att inse att hösten är nog här.....vi har bara 10 grader och småregnigt, lite skillnad mot vad jag har haft under den senaste veckan.
Så du har varit på mässa? Kan förstå att det fanns mycket fint där. Jag får kika in på din webbutik när den har öppnat, hojta till!!!

Kram Pernilla

Lilla Trollbacken sa...

Hej Carina!
Måste snart ta mej en tur ut till dej nu när du snart kommer att få hem så mycket fina saker. Vilka underbara hängande lyktor, dom blir man riktigt sugen på!
Kramis på dej!
Gabrielle

Helena Sjögren sa...

Ja visst e det skoj att göra höst fint.. Mina kryssbollar som jag köpte för ett teg sedan är redan dags att byta ut... Får bli lite ljung tror jag .

Ha en trevlig helg du med !

Sara sa...

Vilka fina bilder. Den sista på äpplet var jättefin. Ha det gott.
Kram Sara

Dubbelörn sa...

Tack för igår!! Privatchauffören tackar också för goda glassen ;).

Det var en perfekt utflykt till dig o sonen rattade hem precis som om han hade körkort *skrattar*.

Önskar dig en mysig helg
Kramar

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Nyfiken i en strut måste man vara annars får man inget veta.....

A4 ark har jag skrivit ut det på...
Kanske inde den bästa skrivare men duger tills något annat dyker upp...

Ha´en skön helg....

MiaMaria

MiaMaria sa...

Hej!

Glömde säga att dokumentet inte fyller hela A4.......

Frida sa...

Hej Carina!
Vilka härliga höstbilder.Fint du har planterat i dina lådor. Jag gillar verkligen höstväxterna.
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram Frida

Min Skattkammare sa...

Det var en fin blommlåda du fått!
Det är så fint med ljung och höstväxter nu, men jag har ju inte hjärta att ta bort mina sommarblommor än som är så livskraftiga!
Jag skulle gärna slinka förbi på en kaka....hi hi, det vore riktigt trevligt, men igentligen hoppar jag över kakan för vi har precis bokat en resa i oktober........åhhhh såå underbart härligt det ska bli, det var så längesen. Men nu blev det fart på min bantning kan jag lova...fniss!!
Jag har inte gjort din tavla ännu, om du har andra idéer eller färger så hör av dig, det är inte försent. Ska försöka få till den i veckan.
Ha en skön söndagskväll!
Kram Kicki