fredag 26 september 2008


Fredag igen...!



Nu har jag rensat bort lite sommarblommor och "höstat" till vår altan litegrann. Vi tillbringar mycket kvällar där ute fortfarande, visserligen med hjälp av extravärme och massor av ljus!


Men i en av krukorna som står i ett bortglömt hörn av trädgården blommar penséerna för fullt igen!



Så näpna!


I butiken känns det som julafton hela tiden, leveranserna avlöser varann och vi packar upp det ena efter det andra.

Nu har den fina brickan med glas-skiva kommit hem. Den kan man variera i all oändlighet, det är bara fantasin som sätter gränser...



Jag har fortsatt med naturens tema ( och jag har använt "torr" mossa )



Mossa, rönnbär, ekollon m.m.



Och rostiga saker gillar jag! Vi har en hel del i butiken.





Liten, rostig krona ( 229:- ), rostigt fat ( 75:- ) och en rostbrun minikrona för värmeljus ( 65:- )

Och krukan (urnan) är väl läcker? Den kostar 249:-




Här är kronan i närbild, pyntad med lite från skogen.





Och en rostig krans ( 298:- )






Flaskdekoration, 85:-


Gammal tegelpanna med rostig ljushållare.

Imorgon, lördag är det öppet i Slottsboden 12 - 16

Hjärtligt välkomna!

Tack för alla rara hälsningar som ni lämnar både här på bloggen och via mail!

Önskar Er alla en riktigt härlig höst helg med massor av

sol och glädje!

Kramar från Carina

12 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Roadtripen tog hela dan så jag hann inte in hos dig...

Men nästa vecka då kommer jag! Jag ringer när jag vet tid, men troligtvis blir det på onsdag. Kanske jag kan få en utanförtiden träff ;)

KRamar

Helena Sjögren sa...

snacka om att bli shopping sugen...
Mycket fint du fått in . Ha en skön helg ! Kram kram Helena

Mamma C sa...

Så mycket fint ni har fått in i butiken.
Kram mamma C

Elzie sa...

Så mycket snyggt. Min make som är bilplåtslagare och har jobbat med rostiga bilar i hela sitt liv (ja, nästan!) vill inte alls ha något rostigt här hemma. Kan inte förstå det *s*!
Hoppas du får en skön helg.
Kram Elzie

Stina sa...

Ja du...jag undrar när man ska kunna komma och hälsa på dig alltså.
När jag är 90 kanske.
:-)

Fina saker.
Kram Stina

Anonym sa...

Vad mycket fint som har kommit i butiken.....gillar verkligen rost speciellt nu på hösten passar det till allt.
Hoppas det kommer mycket kunder idag....

Kram Pernilla

Jen sa...

Vilken fin bricka du visar upp!

Hoppas att du har en mysig helg.

Ha det gott! / Jen

MiaMaria sa...

Hej Carina!

Härliga rostiga saker ni fått in i butiken!!!!

Hoppas allt är bra med dig.....

Önskar dig en bra helg!
MiaMaria

Sara sa...

Hej

Vilka fina rostiga saker. Önskar dig en fin söndag.
Kram Sara

Frida sa...

Hej Carina!
Vilka underbara rostiga saker du har fått in i butiken. Föstår att det måste kännas som julafton varje dag. Väldigt fin bricka roligt att man kan variera innehållet under glaset en sån har jag aldrig sett innan.
Önskar dig också en trevlig helg med många kunder i butiken!
Kram Frida

ängeln i vitt sa...

Halloj Carina!
Har jag hamnat hos vardagslycka????????? Ja, jag känner inte igen mig :-) Så himla fint du har fixat med bloggen alltså. Nu ska jag spana på allt jag har missat hos dig. Och du, jag kommer förbi nån dag framöver oxå.

Ha det gott
Kram Carina

Lilla huset på prärien sa...

Hej Carina! Hoppas att du haft en riktigt skön helg nu! Och så önskar jag dig en fortsatt trevlig vecka.

Kram Jenny