onsdag 10 september 2008

Välkommen på lite morgonkaffe!

Idag är det grått och mulet ute, regnet hänger i luften och då passar det bra att tända lite ljus.





Jag har plockat in lite kärleksört till köksbordet.


Ett av loppisfynden som jag hittade förra helgen är en tallrikshylla. Nu har den fått lite färg på sig och hamnat på väggen inne i vardagsrummet.


Lite mörk bild, tagen på kvällen.




Dagsljus. ( Men var är boken? )


Lampan som står till höger är en kär favorit hemifrån min mormor och morfar, färgmässigt passar den egentligen ingenstans hemma hos oss men jag bara älskar den.





Det är en gammal fotogenlampa som min morfar har gjort om till en elektrisk lampa för evigheter sen.


Kannan är ett av fynden som jag hittade långt inne i skåpet nu när jag var i röjar-tagen. Det lilla setet med gräddkanna och sockerskål på fat har jag nyligen klickat hem från Fröken Glamborgs.

Ja, det var lite glimtar från vardagsrummet. Det kommer fler en annan dag.

Idag ska jag fortsätta med att ta kort på allt i butiken och lägga in i webb-butiken.

Vi har fått hem massor med nya fina smycken från Pearls for girls igen! Och ännu mer berlocker! Med en ny berlock på kedjan blir halsbandet som nytt igen!

Idag har vi öppet i Slottsboden 16 - 19

Hjärtligt välkomna!

Ha en fin dag!

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilken vacker tallrikshylla.
Skall kolla in i din butik - är ju så förtjust i pearls vackra smycken.

Kram Maud

Sallys hus sa...

Hej vännen!
Snacka om att jag är totalt vimsig.....suck.....
Jag var helt säker på att jag varit inne hos dig bara för nån dag sedan....men det ser jag ju på antalet inlägg att jag inte har....
Tror du jag börjar bli senil???
Redan!!!

Uuuuööö...tror jag har lite för mycket att göra just nu...tiden räcker inte till och lusten och orken är borta.....ändå måååste man.....
suck...
Vilken jätte fin tallrikshylla...jag har varit på jakt efter en hela sommaren....men men....å andra sidan vet jag inte riktigt vart jag skulle få plats med en....
Din är i alla fall jätte fin.
Din strut är jääte fin och vad fin hela bilden är som du har överst..
Kul att byta ibland..:)

Va kul med webbutiken....skulle behöva få min fixad också....
Tänk om man hade 48 timmar per dygn...
Kraaaaaam

Magdalena sa...

åååhh hvor jeg gjerne skulle komme....
klemmmer~~

Majas mammelucker sa...

Tjingeling..
visst är det ändå lite mysigt att det börjar bli höst så man får tända ljus och mysa...bilden du visar är jätte fin ..fin tallrikshylla.. ska ta mig ut till dig snar igen ..du har fått in massor med fint förstår jag...
Ha en bra dag!!
Kram Maria

Skomakartummen sa...

Hallåjsan... morgonkaffe i lugn och ro det skulle vara guld värt. Gillar verkligen morfars lampa, kul att ha saker som betyder mycket. Vad sammanträffade fotar också till just webbutik ;0) synd som sagt att dygnet inte har 48timmar för man tar ju på sig alldeles för mycket.... Stor kram i höstrusket /Sari

Nettan sa...

Så fint det vart med den nymålade " tallrikshyllan " på väggen.
Gillade din Morfars Lampa =0)

Ska bli kul & se vad du fått in i din butik !

Kram, Nettan

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina saker du visar..
Vad roligt med webbutik..jag vet ju hur mycket jobb det ligger bakom..vi som nyss startat en..puuhh.
Idag har jag lagt in nytt där..kika in under kategorin Nyheter...mycket fina gardiner..
Ha det så bra Kram Anette

lottens vita och gröna sa...

hej carina! du den hyllan var ju helt underbar, vad kul med en kvällsbild och en dagsbild, de säger så olika! har du hittat boken, hihi, den är ju ubernajs!

ha det sååå gottt, varmkram lotten

Min Skattkammare sa...

Vad mysigt och pyssligt du har hemma, jättefin tallrikshylla!
Jag har också stoppat undan julsaker som kom....hi hi.....men det går ju så fort så snart är det dags att plocka fram dem!
Har din webbutik öppnat än?
Må så gott, vännen!
Kram Kicki

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Så mysigt du har det. Tallrikshyllan blev jättefin kul att fynda på loppis!
Ha en fin dag!
Kram Helene