onsdag 24 september 2008

Naturens under och lite höst i köket...





Visst är det vackert? Kunde inte låta bli att ta ett kort i morse när jag var ut och hämtade lite äpplen.






Jag har "höstat" till det lite i köket. Nu känns det varmt och ombonat.




De här ljusstakarna är så mysiga, de går att variera i all oändlighet efter årstid.
Här har jag fyllt dem med lite mossa, rönnbär och ekollon.
De finns förstås i Slottsboden, och kostar 99:- resp 119:- st.





En köksängel hänger på vitrinskåpet.






På en sockerlåda i ett av hörnen står en kanna med lite fusknypon.






Mera ljus, och lite rönnbär. Tänk vad mycket det finns ute i naturen nu att pyssla av och använda som dekoration!





Så här i förkylningstider kan det behövas lite dundermedicin.

Vi har fått hem både Hostpiller och Sju örter. Fina små burkar att ha stå framme!



Idag har vi "kvällsöppet" i Slottsboden 16 - 19.

Hjärtligt välkomna!




Ha en fin dag!


Kramar från Carina

























14 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Din sida har blivit så läcker!! Kan jag inte få gå kurs hos dig ;).

De där ljuslyktorna var också fyndiga, dekorera efter årstid... Voffö kommer jag aldrig på nåt sånt?!

Ev så kanske jag svänger förbi dig imorgon, på hemväg fr Ugglis. Lite beroende på tid...

Kram

Anonym sa...

halloj! tack för omtanken :) proverna går åt rätt håll, och njursvikten har gett med sig nu! nya prover ska tas imorgon.

vad fint du pysslat hemma :) gillar ljuslyktorna som man kan byta innehåll i :)

stor kram sara

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!!!!

Du har möjligtvis inget recept på den tårtan.Jag hittar inget å tänkte exprimentera lite...*LER*

Underbart fint du gjort i köket.Visst är det mysigt på hösten.Varje årstid har sin tjusning.

Fina saker i butiken.

Kram Nilla

Living by Milla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Living by Milla sa...

Vilken tjusig layout du har fixat.
Och vad fint du har pyntat - det är så vackert att dekorera med det som naturen bjuder på.Lite hostpiller skulle jag behöva.

Hihi,vad kul att du vill "hänga på låset". Vid premiären kommer det att bli lite mingel med förfriskningar och tilltugg. Det är väl något att se fram i mot i mörka november.;)

kram Camilla

Min Skattkammare sa...

Åhh, vilken härlig bild du fångat på spindelväven!
Vad du pysslar och donar fint därhemma!
Hoppas många besökare tittar förbi i kväll i butiken!
Må så gott!
Kram Kicki

Sara sa...

Åh den där köksängeln står det mitt namn på. Vad kostar den?
Kram Sara

Mamma C sa...

Så mycket fina kort du visar. Spindelnätet var hur vackert som helst.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Så fin din blogg har blivit. Önskar jag hade dessa data talanger.Hösten är det mycket mys o pys.Själv har jag inte riktigt hunnit med så mycket. Men inser att det är dags att kavla upp armarna och sätta fart.
Kram ewa

Ann-Catrin sa...

Jaha så du bor där i trakterna runt Kolbäck..men inte besökte vi Arnes inte. men superbra tips till nästa gång!

Underbara bilder du bjuder på!!
kram Ann-Catrin

Anonym sa...

Vad fin bilden blev som du tog, mamma :-)

Liten Bod sa...

Häftigt spindelnät! Att du kunde fota det så bra. Jag har också fått världens rensningsryck, är det också årstidsbetonat? :) Kram, Tina

No.15 sa...

Hej!
Jag blev jätte glad för din kommentar hos mig! Det är kul att någon som redan vågat ta steget att öppna butik ger så uppmuntrande ord.Det är nog bra att börja i det lilla och växa med uppgiften så att säga... hoppas på ett deltids jobb,så kanske jag vågar att satsa på min dröm.

Ha en riktigt fin dag och lycka till med ditt!

Frida sa...

Hej!
Vad fin din sida har blivit!
Håller med om att spindelnät är vackert. Mysigt du har fixat i köket!
Kram Frida