fredag 23 januari 2009



Helg...




Fredag igen! Dagarna rusar iväg...


Vad ska ni göra i helgen?

Idag blir det en tur till bland annat färgaffären för mig, jag ska handla hem massor med färg för nu är det dags för projekt hallen. Där finns det mycket som ska målas, tak, lister, panel, dörrar och så trappen till övervåningen! Fortsättning följer...


Längtar efter lite vårblommor inomhus så det får nog bli en sväng till blomsterhandlaren också!


......................................................


Igår var lastbilen här med paket. Vi fick påfyllning av "gamla favoriter".




Nu finns " kupade händer" hemma igen!!!

Stor favorit som vi har haft hemma i många omgångar, kostar 139:-

Finns även som en liggande enkel hand med plats för värmeljus ( 69:- ), den finns redan i webshopen sen tidigare ( under kategori lyktor ).


Här har det varit ganska grått väder de senaste dagarna så det behövs mycket ljus för att mysa till det.




Min lilla "by" står i köket och sprider ljus och värme.


Hoppas helgen vill bjuda på lite sol, allt känns så mycket lättare då!



Önskar er alla en riktigt skön helg med massor av glädje!

Kramar från

Carina

11 kommentarer:

Marie sa...

Blev så glad av namnet på din blogg. Vardagslycka - själv samlar jag på ögonblick av vardagsglädje. Kram

Vita hjärtan sa...

Lycka till med projekt hall! Ska bli spännande att få se lite bilder från så småningom.

Kram Annemari

Hemmalycka sa...

Hoppas att helgen blir bra med ditt projekt. Är oxå sugen på fräscha blommor.
Kram Åsa

Liten Bod sa...

Tackar, detsamma önskar jag dig! Kram, Tina

Min Skattkammare sa...

Jaaaa, sol vill vi ha, och dropp från taket!
Vilken tur i allafall att blomsterbutikerna har så många olika vårblommor, annars skulle man bli knasig!
Handlyktan är vacker.......
Idag känner jag mig hängig......hmfrr...
Någon som känner sig skyldig......? ;o)
Ha en härlig helg, vännen!
Kramar Kicki

Helena Sjögren sa...

Önskar dig lycka till med hallen å trevlig helg på dig !

Mamma C sa...

Vilket storprojekt med hallen. Kupade händerna var fina tycker jag. Ha en skön helg.
Kam Mamma C

Lallis - liv och leverne sa...

De kupade händerna är jättefina. Och husen såklart:)
Kram Lallis

Vita små hjärtan sa...

Men åååå vilka fina bilder, vill ha..... Kram

Hos Syster Olga sa...

Hallo...
kikar in och tittar efter nya inlägg hihi..hoppas vi får se före och efter bilder på din hall sen,glöm inte att fota innan du börjar...haha
vi har vädrat plånkan i helgen..hmm vi var till ikea och köpte nya luckor till köket,började ju med köksön som du kanske såg på min blogg,nu har vi bytit alla luckor,nu är det sidorna kvar,som vi ska sån pärlspont elle vad det heter.
Vad fina dom där husen är,lyser så fint...jag vill oxå ha såna. Handen har jag redan...hihi

Sköt om dig så hörs vi.

kram

ängeln i vitt sa...

Hallojsan Carina!

Vilken spännande målning du har framför dig haha ja, jag tror att du redan har börjad måla... det var ju en hel del. Ska bli kul att se sen.

Jag är inte riktigt klar med lilltoan än men snart så haha. Sedan är det kökets tur. Japp, det blir vita luckor.

Ha det gott vännen
Kram Carina