onsdag 14 januari 2009

Hjärtan...


Åh, vad härligt det är när ljuset återvänder och solen letar sig in!
Här står vår fuskspis som används flitigt! Det bästa med den är att den är flyttbar, så när jag möblerade om i förra veckan fick även den byta vägg.


...........................................
Vad ni är uppmärksamma!
Många har hört av sig angående mitt förra inlägg och undrat vad jag har uppepå kakan.



Vanliga kärleksmums med röda strösselhjärtan.

Nu är inte de här så fint gjorda så för att visas i närbild, men det får ni ta.

Det är ju så smidigt att baka i långpanna, fort går det och många bitar blir det.

Strösselhjärtan kan du köpa här


De finns under kategori "skafferi" och kostar 20:-


(Vill du bara ha hjärtan så går de att posta i ett vanligt brev med brevporto.)


Snart är det alla hjärtans dag och då passar de bra!

...................................................



Jag har ändrat om lite på byrån i köket. Var och hälsade på hos Elisabeth förra veckan och då fick det här fina & - tecknet följa med hem.
Just nu står det här men ni vet hur det är, snart byter det plats igen.
Idag åker penseln fram igen. Nu har skaparlusten kommit tillbaka lite smått så nu målas det för fullt. Vad jag målar visar jag en annan dag.
Ha det så gott och ta vara på dagen!
Kramar från
Carina

9 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Vad fint du har gjort och vad behändigt med en öppen spis som kan flyttas runt!
Jag håller med dig om ljuset. Tänk vad jag längtar tills det är ljust när barnen ska stiga upp på morgonen. Det blir mycket lättare då. Nu känns det som att man skjutsar i väg dem mitt i natten.

Kram Lisa

Vero sa...

Ja, det är underbart med lite ljus igen och det är skönt att få bort julen och allt det röda hemma.

Önskar dig en fin dag!

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så fint med hjärtan på kärleksumsen: Den idén ska jag nog härma efter lite nästa gång jag gör det. Har två prinsessor här hemma som skulle jubla;)
Kram Lallis

Hemmalycka sa...

Jättevackert, jag älskar oxå hjärtan i alla möjliga skapelser :)
Kram Åsa

ängeln i vitt sa...

Hallojsan!

Men du, vad häftigt med en fuskspis. En sån skulle jag vilja ha.... som allting annat :D

Detta bakverk ser ljuvligt gott ut. Jag tittar bara då jag försöker hålla igen lite.

Ha det gott
Kram / Carina

Vita små hjärtan sa...

Ser verkligen gott ut... Vilket fint hem du har att visa upp... Kram

C De-sign sa...

Tänk en flyttbar "öppenspis"...vilken fin sak, tror inte att jag sett det förrut! Önskar en bra start på nya veckan ! Kram fr C

Kamomilla sa...

hej du! Länge sen jag kommenterade här, men jag kikar in rätt så ofta. Vad praktiskt med spisen som går att flytta! Det är ju skoj och kanske kan man förbrylla en och annan gäst som undrar om den inte var vid den andra väggen förr?... ;)
Ha en bra vecka!
Kamomilla

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint du har det..och den där kakan..ojj så smarrigt det ser ut..
Nämen du, har du gått och blivit sjuk..stackars dig, och på mässan och allt !! Ligg nu och vila och bli frisk..

Tack snälla du för de fina orden inne hos mig idag, jag kan knappt fatta det själv, att jag har blivit nominerad, i min egen kommun !! Inte illa..
Ha det gott
Kraam Anette