måndag 2 februari 2009

Det blir ljusare och ljusare...




Ett fång tulpaner till alla er som kikar in här och lämnar små hälsningar efter er!


Jag läser alla och blir jätteglad!



I helgen har vi målat och målat och det blir så ljust och fint!

I lördags målade vi med grundfärg överallt, både väggar, tak och dörrar. Den här gången fick jag rådet att använda oljefärg som grund eftersom panelen var grönlaserad ( så inte färgen skulle slå igenom ). Och jisses vad det luktar! Till kvällen var vi alldeles vimmelkantiga av ångorna från färgen!


Lördagskvällen blev en lugn kväll.


Och nu har jag invigt den fina karaffen som jag köpte i Örebro. Upptäckte att den är ganska stor!


Söndagen fortsatte med målning och nu är det vattenbaserad färg som gäller. Ett varv har hunnits med och hade det inte varit för 16 timmars torktid så hade jag gärna fortsatt redan igår med andra varvet...

Men det får bli idag istället.


Som vanligt så går helgen alldeles för fort!


Och i fredags var jag iväg till dottern och fick en så härlig manikyr och naglarna blev fint lackade för en gångs skull, men ni kan ju tänka er hur de ser ut efter helgens målning...

Handskar, vad är det?


Fredagskvällen avslutades med ett restaurangbesök tillsammans med en väninna,

mycket prat och skratt!


Och nu är vi redan inne i februari månad!


Jag väntar och väntar på att solen ska kika fram så jag kan fotografera, och snart kommer den nog! Vi går åt rätt håll.





Ha det så gott allihopa!
Vi ses snart igen!
Kramar från
Carina

12 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken bra helg du har haft!!!

Hoppas nu att en lyckad vecka väntar på dig! jag börjar veckan med att vårda sjukt barn här hemma, får lägga lite tid på att få saker gjort här hemma..

Hoppas att min inbjudan nått dig! Kram!

Mamma C sa...

Vilken helg, synd med naglarna bara :-)
Kram Mamma C

Dubbelörn sa...

Vilket jobb ni lagt ned! Men oljefärg kommer inte in hos oss igen. Höll på att hamna på akuten senast, astmaanfall!

Längtar efter att träffa dig när jag ser dina härliga bilder :).

Vi kan väl planera för en Vås dag framöver? När skulle ni iväg?

Kram vännen

Lallis - liv och leverne sa...

Vilken helg:)
Ha en fin vecka.
Kram Lallis

Sjabbig men chic sa...

Låter som en jättehärlig helg och lite berusad av ångor dessutom.
ska bli spännande att se resultatet av all målning!
Kraffen är jättefin.

Kram Lisa

Marie sa...

Härlig helg blandning - och jag förstår precis vad du menar med handskar - varför då? Ser med spänning fram till resultatet.

Hemmalycka sa...

Låter som en underbar helg, kul linje som din dotter går på.
Min 17-åring går andra året på frisörlinjen och stormtrivs.
Kram Åsa

Sara sa...

Vilken underbar karaff!! Utlottning hos mig.
Kram Sara

Lantligt i stan sa...

Vad duktiga ni är som målar och står i! Kommande helg går nog i målandets tecken här också.
Kram Anki

Golden&Vitt sa...

Tack för tulpanerna,,såå vackra *ler*
Vad spännande när all målning snart är över,fyy sjutton för oljefärgen, hjälpte min syster med hennes källartrappa och med oljefärg..uäk vidrigt.Stackars dig..

Guud så snygg vinkaraffen är, hoppas att det smakade gott oxå.

Lycka till med all målning nu och efter det får du väl fixa om naglarna igen..Kram/annika

Min Skattkammare sa...

Det svåraste är att komma till skott med målningen, men så ljuvligt när det är gjort.
Bilden i förra inlägget vid fönstret är så fin. Ni har så vackert hemma hos er!
Tänk att det börjar synas nu att det ljusnar, och så börjar det gå fortare nu också.......yes!
Men det är för kallt, inga snödroppar eller vintergäck än i sikte. Det är bara att hålla ut.........
Kramar till Dig!
Kicki

Min Skattkammare sa...

......jag igen!
Jag hade visst inte kommenterat dina fina krukor i förra inlägget.
Jag är ute på bloggen ibland och snurrar tills jag inte vet vem jag skrivit till......
De såg jag, men man måste ju hejda sig och kolla hur det går först med dem innan man kör på för fullt.
Jättefina!