fredag 6 februari 2009

Vita drömmar...




... ja, det har jag just nu. ( den fina skylten beställde jag här förra sommaren )


Renoveringen av hallen går framåt, nu är det lite tapetsering kvar och så lite målning på tapeten förstås. För det blev en helomvändning när jag var iväg och beställde tapeten jag sett ut, jag beställde något helt annat...


Hittade en transparent "tapet" med mönster som man målar uppepå... dubbelt jobb med andra ord. Det ska bli jättespännande!





Lite ändringar på byrån i köket...



Som sagt så är jag svag för rosa just nu, de söta syltburkarna kommer härifrån



Lite pyssel i turbofart... Var tvungen att prova Panduros små väggord. Ett ark med 5 olika väggord för bara 49:- Jag målade en skylt och "klistrade" dit ett av dem.

Nu önskar jag er alla en riktigt mysig helg! Här snöar det idag... hoppas det inte kommer så mycket!

Kramar från

Carina

15 kommentarer:

Hemmalycka sa...

Tänk att man alltid kan hitta något kul på Panduro.
Kram Åsa

Gårdsromantik sa...

Den där tapeten lät spännande!

Vilka underbara kkoppar du visar i förra inlägget!

Kram Maud

Eddan sa...

Kikade faktiskt på sådana tapeter häromdagen. Kul idé, hittar man ett mönster man gillar kan man ju måla i precis vilken färgnyans man vill sedan.

Trevlig helg!

Kram från Anette

Vero sa...

Panduros väggord har blivit populära. Man kanske skulle titta in där själv. =)

Här i Roslagen snöar det idag... Vill ju ha vår nu...

Lallis - liv och leverne sa...

Det lät spännande med tapeten. Ha en riktigt fin dag idag.
Kram Lallis

Min Skattkammare sa...

Hallå där borta!
Håller du på att snöa inne?! Usch, det är ju inte så här man vill att det ska vara nu. Det ska ju vara innan jul! Men alla som har små barn jublar, nu finns det nåt att göra för dem på sportlovet. :o)
Vad spännande att prova de där söta väggorden, att det är billigt gör ju inget heller! ;o)
Så de rosa syltburkarna är med än.....hi hi.
Önskar dig en skön helg!
Kramar Kicki

Min Skattkammare sa...

Vi har söndagsöppet också den 8 mars 11-15, med gratis lotteri!
Bara så att du vet.....;o)
Jag, Ugglis och Kvarnboden.
Kram igen!

Sjabbig men chic sa...

Vad fint du har gjort!
En tapet som man målar mönster på alltså. har aldrig hört. Blir spännande att höra hur det går.

Kram Lisa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

De där burkarna känner jag igen... Har själv ett par som Kicki har gjort!

En tapet med transparent mönster, och måla på...hmmm det där var klurigt! Hoppas du visar!

Kram
Marie

ängeln i vitt sa...

Hej där!

Hm, vita drömmar... ja, det är bara vitt i vaket tillstånd oxå här hemma. Målar och målar och ser inte nån ände på`t haha.

Det ska bli spännande att se tapeten ja, hela hallen .

Roskopparna är supersöta och riktigt romantiska....och vilken pris sen då....avis.

Jag tänkte på manikyr.. Anettes dotter pluggar i V-ås som stylist och har precis avslutat med manikyr. Den jäntan har lovat sin moster att få franska naglar men hon sa aldrig vilket år haha.

Nä, jag måste väl sätta igång och måla igen :)

Ha det gott

Kram / Carina

Vita små hjärtan sa...

Visst va det roliga ord från panduro, köpte också såna. Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Så mysiga bilder! Gillar texter i inredningen, så fina hos dig!

Ha en bra helg! Kram!

Marie sa...

Fantastiska små söta syltburkar. Och vad det gäller snö, så har det snöar här i lång tid nu. Ha en skön helg!

Anonym sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg
Låter spännande det där med tapeten.
Kram ewa

Majas mammelucker sa...

Hej Carina!
Vad spännande med nya tapeter..nu blir jag nyfiken.....
söta syltburkar.. hon är duktig Kicki....
Hade gott!
Kram Maria