onsdag 4 februari 2009

Rosor och romantik...





Hittade dessa söta koppar och assietter på loppis häromveckan och föll direkt. Det finns bara 5 koppar men vad gör det? För 10:- /set så var det inget att fundera på. Att assietterna är udda gör inte heller nånting. Krukan har stått undangömd i ett skåp länge men den får stå för romantik och plockades fram.


Tänk, när det blir sommar och vi kan sitta ute på altan och dricka ur roskopparna! Längtar!








Jag har en rosa period just nu, jag plockar in lite rosa detaljer och tycker det passar så bra ihop med det vita!




Och igår var det dags igen!


Jag var iväg och handlade mer färg och av en slump (?) åkte jag förbi Läkarmissionen lagom vid öppningsdags. De hade halva priset på sina redan låga priser och jag kom ut med både det ena och det andra. Bland annat ännu mer roskoppar. 6 koppar och fat + gräddsnipa och sockerskål för bara en femtiolapp.

Så tittar ni förbi på en fika är risken ( eller chansen?) stor att ni får kaffe i roskoppar!



Och ett silverfat (eller skål ) på fot hittade jag också. Ivrig som jag är stoppade jag ner några blommor som fanns hemma... Var ut och försökte hitta lite mossa men det har varit kallt länge nu så den är stelfrusen.

Ha en härlig dag!

Här väntar penseln och färgburken på mig.

Kramar från

Carina

9 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Gomorron Carina !!
Åhh vilka ljuvliga fynd..vet du ljusrosa är sååå himla fint, och till allt vitt !!
Nu vill man ju se vad det är du målar...
Kraam Anette

Hemmalycka sa...

Vilka fina fynd du har gjort, nu behöver man lite färg omkring sig och rosa blir man ju så glad av.
Ha en härlig onsdag.
Kram Åsa

Livingroom sa...

Alltså GUUUD så vackra de var. Måste se om jag kunde hitta rosa koppar på någon loppis,
Lotta

Liten Bod sa...

Så fina fynd! De nedersta kopparna tyckte jag jättemycket om. Jag har samma problem med mossan, funderar på att dra ut hårtorken på baksidan :) Kram, Tina

Sjabbig men chic sa...

Såna där koppar som på övre bilden hade min farmor. Jättesöta tycker jag. Men de på nedre bilden var helt ljuvliga om du frågar mig!

Kram Lisa

Sara sa...

Vilka söta koppar du hittat, jag älskar rosa.
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Kopparna är ju hur söta som helst. Oj!
Kram Lallis

Hos Syster Olga sa...

oj vilka fynd du gör da...jag hittar ingenting jag,folk helt hysteriska i tisdags !Jag tyckte du svischade förbi och sa hej inne vid möblerna men när jag vände mig om så var du redan långt borta..haha
Jo dom luckorna du har ville jag ha då för typ 7-9 år sen,de var/är ju så fina ! Det är ju fin modell,så det räcker ju att måla om dem,men jag tyckte det skulle bli dyrt att lackera så vi köpte nya,vart samma pengar.

Vilka fina koppar du hittade,de nedre i ljusrosa,jättefina !

Sköt om dig så hörs vi nå mer!

Jen sa...

Kul att du har bloggkoll på mig!
Ja ibland händer det inte mycket i min blogg, men sedan vips så kan det smälla till flera inlägg på raken..hihihi

Men mig och min familj är det bra, jag längtar däremot efter våren. Hur har du det?, börjat vårpynta i butiken ännu?

Ha det gott / Jen