måndag 6 december 2010

Köksglimt




Kursiv

Idag har jag en mysig hemma-dag med plock och städning på schemat.
Julmusiken i bakgrunden gör allt så mycket roligare!
Visst är det en mysig tid just nu?
Jag vägrar julstressa, julen kommer ändå... även om jag inte hinner allt.
Bilden här ovanför är från vårt lilla köksfönster vid diskhon.
Hjärtestaken som jag tycker så mycket om och små enar i fönstret.
Julgardinen är ny för i år, det blev ett spontanköp på Indiska och jag är jättenöjd!






Köpte även en stor duk i samma serie som gardinerna, men den ligger i tvättmaskinen nu.
Istället fick den här fina löparen hamna på köksbordet, den finns hos oss i
Slottsboden. Den finns även i en smalare variant om man tex vill lägga den i mitten
av bordet uppepå en annan duk...





Ostbanden har blivit omtag!
Finns att beställa här och kostar 45 :- st



En "ny" paradhylla har kommit upp på väggen, den har jag köpt hos Lavendeldrömmar
Det blev kärlek vid första ögonkastet och egentligen hade jag ingen plats för en sådan,
men finns det hjärterum...
Jag hade inget fint att hänga på rundstaven och symaskinen och jag är inte bästa vänner,
men det fick bli en snabb lösning. En nyhemkommen handduk passade precis!
Bara att sprätta upp en liten söm. Snabbt och lätt.






Eftermiddagsfika hos mig med kaffe och lussebulle.


Goaste Linnéa ( yngsta dottern ) överraskade med nybakade lussebullar en dag när jag
kom hem från jobbet. Det är vardagslycka det!
Nu är kaffepausen snart slut och det är dags att fortsätta med dagens bestyr.
Ha det så gott allihopa och tack för att ni tittar in här!
Kramar från Carina


2 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan

Vilket fint julkök :-) Gullig dotter som bakar goa lussebullar.
Kram

bokhyllan sa...

lussebullar är himlans gott. Kaffemuggen gillar jag. Jättefin.
Ha det gott.