onsdag 10 augusti 2011

Forts på semestertrippen








Här ute på glasverandan sitter jag och lyssnar på regnets smatter på taket.

En lugn och skön morgon, tända ljus och en ny tidning. Riktigt mysigt faktiskt!







När jag kom hem från butiken igår kväll mulnade det på och började regna,

men då kom baklusten över mig och det blev årets första äppelkaka som fick

förgylla tisdagskvällen.


Och nu tänkte jag låta er följa med på vår tripp som vi gjorde för några veckor sedan.


Efter Tant Grön fortsatte vi en bit bort till ett alldeles fantastiskt och underbart

ställe - Hemsjön. Vi var där för ett par år sedan och jag har längtat tillbaka!


Miljön är helt underbar och i gårdsbutiken finns det mycket fint att handla.

De tillverkar mycket olika träsaker, bland annat jättefina skåp av gamla fönster.







Ett café finns förstås och i den här lilla stugan går man in och hämtar kaffe, läsk m.m

och sen slår man sig ner vid något av borden som är utplacerade i deras trädgård

och väntar på att de ska ta upp beställningar.






Ljuvlig utsikt över sjön.









Mumsig räkmacka.









I deras trädgård finns mycket fint att titta på.


Verkligen ett ställe som rekommenderas!!!







Sen styrde vi bilen mot Kristinehamn och Petras och Ingelas butik Lev vackert







Sååå mycket fint att titta på! Jag tog massor med bilder men har valt ut några

stycken att visa.





Här fanns mycket smått o gott att kika på och jag strosade runt länge bland

allt fint.


En hel del har förstås fått följa med hem från alla ställen vi besökte, men det visar

jag en annan dag.








I närheten av Lev vackert låg campingen och där finns ytterligare en liten pärla

som vi besökte, Drömmar och Ting

På bilden syns Lotta och Susanne som driver den söta butiken.

Hos dem fanns det mycket fina handgjorda saker och även där hittade jag några go´bitar!



Efter det besöket var det dags för ett par timmars bilresa. Vi hade bokat

hotell i Borlänge och kvällen tillbringades på en mysig italiensk restaurang där.


Fortsättning följer en annan dag.



Nu ska jag ta itu med några leveranser som har kommit till butiken.


Ha en bra dag och TACK för att just Du kikar in här!


Kramar från Carina




















3 kommentarer:

Marita sa...

Vilka härliga bilder och så bra tips om mysiga ställen att besöka!! Skulle kunna tänka mig att fara iväg på en gång, men då protesterar Linda...så det är bara att avvakta till bättre tillfälle!
Både äppelkakan du bakt och räkmackan ser oemotståndliga ut!! Muuummms! Ser fram emot bilder på dina inköp... Ha det allra bäst! Kram, Marita

Photo by Maria sa...

Åh vilka härliga ställen ni har besökt..
lev vackert butiken hade varit ett farligt ställe för min plånbok, så mycket fint de har..

Ha nu en fortsatt fin kväll..

Kram Mia

Unknown sa...

Tack för att du skriver så fint om vår butik! KRAM