måndag 15 augusti 2011

Forts semestertripp




Nu ska ni få följa med på resten av vår lilla tripp och några av smultronställena

som vi besökte!








Söndagskvällen avslutades som sig bör med go-fika. När vi var hos

Kicki - Min Skattkammare så åt vi en himmelskt god " glasskaka" och väl hemma igen

när jag satt och bläddrade bland alla högar av mina recept så hittade jag receptet

på något liknande och det testade vi igår kväll. Mumsigt gott!








Från Borlänge åkte vi vidare till Falun och såg oss omkring.

Flera mysiga butiker besöktes, bland annat Norrgården och där fanns

mängder med fina möbler!





...Och Gruvgatan 13. Mysig butik fylld av textilier och vackra saker.





Sedan vidare till ett riktigt underbart ställe - Sundborn.
Solen strålade och Sundborn visade upp sig från sin allra bästa sida.


Där fanns gott om små mysiga bodar och butiker.







Gullig liten bod fylld med vacker keramik.









Härliga strövområden...











... och mysiga ställen att fika på!







Vi fortsatte vår lilla tripp uppåt Dalarna, jag ville så gärna till Nusnäs. Stannade till här och där vid små loppisar efter vägen ( och det fanns det gott om! ) .



Resan hem gick via Tällberg och vi tog det lugnt och stannade vid flera mysiga

ställen, men jag ska inte trötta ut er med fler foton idag.

Nyss var en lastbil här och lastade av en pall med varor, det är bäst jag tar itu

med den innan det är dags att öppna för dagen. Spännande med lite

höstnyheter!


Tack för att Du tittar in här!


Kramar från Carina

















Inga kommentarer: