måndag 26 november 2012

Glöggmys



Hej måndag och ny vecka!

Hoppas ni har det bra! Helgen svischade förbi i rekordfart men det är väl så det är när 
man har kul! Jag har träffat så många glada och trevliga besökare i butiken denna helg
och söndagseftermiddagen avslutades med en mässa i Borgåsund som var fylld av 
trevliga utställare och  många besökare. Helt enkelt en toppenhelg!  

Mina hyacinter i den vackra skålen har slagit ut nu och en ljuvlig doft möter
mig när jag kliver in i vardagsrummet. Underbara och härliga blommor!

Glöggmys har det också hunnits med och jag  tänkte jag skulle visa er de fina glöggmuggarna
som vi fick hem för ca 1 vecka sedan ( innan de är slut! )



Det är inte lätt att få till en bra bild, men de är vita ( med små upphöjda "ploppar" typ
hjärtan ) , skira och superfina!


Muggarna kostar 25:- st, skålar i samma serie till russin o mandel 39:- st

Godaste glöggen ( 45:- ) och pepparkakorna ( 45:- ) finns också hos oss i butiken.



Söndagskvällen avslutades i ett frosseri utan dess like! Massor med godsaker
inhandlades på mässan i Borgåsund och de är så vackra så det nästan är synd att
sätta tänderna i dem. Det är två duktiga tjejer som går och utbildar sig till konditor
som bakar och höll i caféförsäljningen. 
Ja, där rök hela veckoransonen med points men nu är det nya tag igen!



Nu väntar en liten Elvis på en långpromenad och sen blir det en tur ner till
butiken för att fylla på och packa upp varor och göra det mysigt. Nu är det
fullt upp med härliga kundkvällar och jag är så glad att ni är så många som vill komma
till oss här på landet!

Ha en härlig start på nya veckan!

Kramar från Carina


 

4 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Jag kan aldrig låta bli hyacinterna...men jag uppskattar dem mest när de är knubbigt gröna. När de slår ut tycker jag att de doftar för mycket!
Har minnen från Liljestams när vi gjorde buketter av utslagna hyacinter och brudslöja. Huvudet värkte och jag höll på att storkna av den starka doften...kanske jag fick övernog då :)

Ha det så jättebra!
Kram
Birgitta

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad fint !!
Du, det funkar inte på bloggen igen...puuhhh...jag måste nog göra som du, lägga till en ny skribent och logga in på den då jag ska blogga..hur gjorde du ?? Kan du berätta steg för steg så vore jag sååå tacksam...
Du kan gärna mejla till mig
anette.hjerpe@telia.com
Jag vill veta var i blogger du går in o ändrar o lägger till en ny skribent, vore jätte tacksam om du hade tid..
Kraaam Anette

Sallys hus sa...

hallojsan!

Ja vist är det mysigt nu med alla hyacinter!
Jag älskar just de här första extra mycket. Har dem i varenda rum här nere nu och de i köket har slagit ut o doftar ljuvligt juligt..;)
Mysigt med glöggmys och vilka fina muggar!
Smarrigt fika får vi gott om i vår släkt i november...;)
Det där ser farligt gott ut!
Ha en härlig dag!
kram Katarina

Anonym sa...

[p]With the appropriate tools, hair can be absolutely [url=http://ghdstraightenerscheap.webstarts.com] ghd straighteners cheap[/url] transformed . Night Sakura nodded Ze look innocent pure and innocent smile to reveal the night bathed in a kind [url=http://ghdcheapstraighteners.webstarts.com] ghd cheap straighteners[/url] of cherry blue warm sunshine in the summer feeling . [url=http://cheapestghdstraighteners.webstarts.com] cheapest ghd straighteners[/url] 2 . However, suppliers these times do use a rigid n [url=http://ivstylerghd.webstarts.com] iv styler ghd[/url] sole? ghd hair straighteners curly curly hair Straighteners;
they've obtained because grown in to a throughout the world sign of laidback, however long lasting jeans that few effortlessly with just about any item of writing of clothing, from apparel tops to T-shirts, establishing them precise for that establishing child . Knowing your own hair is actual important [url=http://ghdgoldstyler.webstarts.com]ghd gold styler[/url] afore committing to an iron . With plates that will be a mere 1cm extensive, the Mini Styler may be small but it is good for people who don't require a full-size, full-featured hair straightening iron . Range.[/p]