onsdag 8 maj 2013

Lillasyster och skatan


Hej på er i det härliga vårvädret, hoppas ni också har det bra?

Och har ni sett, nu är  "lillasyster" här!  Hon är efterlängtad, det är många som har 
väntat och frågat efter henne ;) I höstas hade vi hennes storasyster i butiken  och jag 
minns att jag jublade när paketet packades upp. En så fin och användbar skål i 
fattigmanssilver!  " Storasyster" har jag använt som fruktskål, karamellskål och 
i julas fyllde jag "henne"  med mossa, taklök, hyacinter mm.   



"Lillasyster" är precis lika användbar, lite mindre och nättare och har ett 
jättebra pris, 135:- st

Igår kom äntligen en efterlängtad pall med varor från Danmark som var fylld
med läckerbitar. Det är ju några månader sedan vi var på mässan och gjorde 
beställningar så en del saker minns jag inte förrän jag packar upp dem :)

Det blev många glada  -Jaaa, - Ååååh , och andra läten när jag dök ner bland 
kartongerna. 



Det bor nog en liten skata i mig för jag älskar det som glittrar och glimmar!


Ännu en söt skål på fot i fattigmanssilver ´a 135:- 
Jag fyllde den med vår "slottsblandning" i pastell men jag tror inte det spelar någon 
roll vad man fyller den med. I den här skålen kommer allt att se läckert ut!


Lyktan som också fanns med i leveransen tände jag sent igår kväll när vi satt 
i uterummet en stund och bara njöt av den härliga dagen som gått.
Den lyser och glimmar så vackert och kostar 95:- 


Vissa saker som man hittar när man går runt på mässan blir man sådär lite extra 
glad för och så är det med den här söta vasen. 


Liten och nätt, vacker i formen med den lilla "midjan" och den vågade kanten 
upptill...


...sirligt glas och med etsade bladrankor. 

Och det bästa av allt, den kostar endast 45:- 


Idag har vi öppet 12 - 16 och jag ska fortsätta packa upp allt som ligger i 
kartongerna, för det gömmer sig ännu mer godbitar i dem... Och så väntar vi på 
ännu fler leveranser, bland annat en JÄTTEPALL med varor från danska Ib Laursen.
Den skickades i förra veckan och jag håller tummarna för att den dyker upp idag. 

Imorgon på Kristi himmelfärds dag har vi också öppet  12 - 16

Hjärtligt välkomna!!!

Ha det allra bäst!  Vi ses snart igen.

Kramar från Carina


3 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Wow vad mycket fint! Den lilla vasen är otroligt fin.

Ha det gott i solen och värmen!
Kram,
Regina

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vad mycket fint du har fått hem :).

/ Susanne

Nellie sa...

Så fin blogg du har! Har precis hittat hit, men kommer snart tillbaka igen! Ha en fin dag