fredag 24 maj 2013

Presenttips och scones





Efter regn kommer solsken!

Igår kväll var det regnigt och grått, ett riktigt "tända ljus och myspys"väder men 
idag skiner solen igen och jag hoppas den är här för att stanna. 

Äppelträden blommar så vackert just nu ( bilden har jag tagit utanför Mattias (sonen) hus ).


Blommar gör även syrenerna och jag bara älskar den här tiden. Tyvärr har jag
inga egna syrener... men det måste bli en ändring på det.   Som tur är har Mattias en
syrenhäck som jag kan norpa kvistar ifrån ;)

Och nu finns äntligen Smultrongårdsboken hos oss igen!  Efterfrågad och efterlängtad
av många!
Och har du inte kikat i den så måste du komma förbi och bläddra i vårt "blädderex",
den är fylld av smarriga recept och vackra inspirerande bilder.

Fin present till kära mor på söndag kanske?
Eller varför inte till studenten?  Ja, den passar till många och jag lovar att den kommer
att uppskattas.

 

När jag kom in från kvällspromenaden igår kväll vid 21-tiden var jag dyngsur av regnet 
och kulen....brrrr.  Blev så sugen på scones och något varmt att dricka och så fick det bli.
Scones går fort och lätt att röra ihop och gräddas snabbt, passar mig perfekt.
( vispskål och blommig kökshandduk från Slottsboden )



Receptet hittade jag i Smultrongårdsboken.


Till scones är det gott med marmelad och vi provade godingarna från Norrland som vi har i butiken,
blåbärsmarmelad och jordgubb/rabarbermarmelad, mmmm såååå goda!

 
Nygräddade och direkt  från i ugnen hamnade  de i den fina brödkorgen som vi nyss fått
påfyllning av i butiken  tillsammans med den vita brödduken. 

............................

Idag har jag en ledig dag men den ska fyllas med många skojsigheter och det 
finns en hel del att dona med i butiken också inför helgen. Mycket nytt har packats 
upp de senaste dagarna men ingenting av det har hamnat på bild än så länge. 
Massor med fina glasburkar i olika storlekar bland annat! 

Presenter till kära mor har vi gott om och vi hjälper gärna till med att göra 
fina paket. Godsaker brukar också uppskattas och vi har gjort många fina kombinationer 
i cellofanpåsar. Eller om du vill välja innehåll själv så hjälper vi till att förpacka det fint.




Vi har öppet både lördag o söndag  12 - 16.  Hjärtligt välkomna!!!

Tack alla ni som kikar in här!  Önskar er alla en toppenfin helg!

Kramar från Carina

1 kommentar:

smultrongården sa...

Vad kul Carina:))
Hoppas dom smakade (det gör dom, har ju gjort dom sen jag var 13 så det vet jag;) du får allt prova tomatsoppan också, såå rackarns god.

Ha det bra i den härliga våren
kram Eva