måndag 24 mars 2014

Fira in våren


Vårdagjämningen var i förra veckan och nu i helgen passade vi på att 
fira in våren... på vårt eget sätt;)

Fredagskvällen började med en god grillmiddag men därifrån har jag inga 
bilder, ja förutom på förrätten då men den tillagades i ugn... 


Enkelt och gott - bruschetta till förrätt.


Här måste jag tipsa om Nicolas Vahés goda olivolja med basilika, jag 
använde den i tomatröran till bruschettan och det blev såååå gott!
Balsamicon är också helt underbar men den kom på tallriken efter fotograferingen;)
( bägge finns hos oss i butiken )


Lördagen blev en shoppingdag i Örebro.

Ja, så kan man också fira in våren! Strosa runt på stan i solsken, fika, kika i mysiga 
butiker, shoppa litegrann och äta en god middag innan det är dags att åka hem 
och krypa upp i soffan.


På söndagsmorgonen vaknade jag av solens strålar som letade sig in i rummet.
Finns det mysigare sätt att vakna på?

Efter en skön promenad och en lååååång söndagsfrukost tog vi tag i vårt 
uterum som av någon konstig anledning blivit belamrat med allt möjligt 
konstigt under vintern... 
Vi började med att bubba ut så gott som allting och så tog vi bara in det vi ville
ha kvar. Några stora möbler blev över och får sprida glädje hos någon annan 
istället;)
Åh, så kul det är att få greja och möblera om lite. Vrida och vända på möbler
och nu känns det riktigt bra därute.


Än är det förstås en hel del fix kvar att göra men i det stora hela känns 
det som vi har möblerat rätt för den här gången.

Krukorna som står på "öppna spisen" är en kär favorit som åter finns i 
lager och kostar 129:- st



Elvis är förstås med oss hela tiden när vi grejar och här vid ena skjutdörren
i uterummet har han sin favoritplats! Här sitter eller ligger han gärna och spanar.


Den här söta Mailegkaninen har jag haft i många år och hon bor här ute:)

Så skönt att få uterummet i någorlunda ordning så vi kan börja använda det 
igen! Vi höll på i många timmar igår, ända tills det började kurra i magen av hunger.
Då bytte vi om lite snabbt och åkte in till stan och åt thaimat, ibland är det skönt 
att vara lite lat och låta någon annan laga maten.


Jag sprang in en snabbis på Ica och då hittade jag rabarber som fort åkte 
ner i korgen. Det går väl inte att rusa förbi dem?


Vi avslutade helgen med en rabarber/hallonpaj och den smakade verkligen VÅR.


Ja, så firade vi in våren hela helgen.

Hoppas Du också har haft en skön helg och känner dig redo för en ny vecka.


Här väntar spännande dagar, fyllda med kartonger, kartonger och kartonger...
Mängder med leveranser trillar in under veckan och vi packar upp och donar...
Till helgen är det äntligen säsongspremiär!!!

Och så måste jag även tala om för er som inte följer oss på facebook och Instagram,
att jag håller på för fullt med att boka in vårens kundkvällar. Vänta inte för 
länge med att boka in Din kväll tillsammans med väninnorna. 
Maila mig på info@slottsboden.com om du vill boka in en kväll. 

Ha en härlig dag! Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

Inga kommentarer: