måndag 17 mars 2014

Härlig helg och ny spännande vecka



Jag plockade in ett fång videkissar och fyllde min golvurna med dem
och vips blev det lite mera vårkänsla i rummet:)

Golvurnan är från min butik Slottsboden Strömsholm, den är tillfälligt slut men jag 
beställer gärna hem den om någon är intresserad.


Tycker så mycket om videungen, enkel o vacker och mjuk o go. Minns hur jag
som barn plockade de små gråa mjuka kissarna och drog en liten sytråd genom varje
så det blev en liten svans och så förvarade jag dem i en liten tändsticksask som 
jag dekorerade fint och "bäddade" i. Det blev små minimöss som fick bo i den.

.................................

Hoppas ni har haft en härlig helg!  Det har jag haft och nu är jag nog tillbaka 
i rätt "tid" igen, hihi.  Jag har varit så "jetlaggad"  efter resan, jag har vaknat 
klarvaken mellan 3 och 4 på morgnarna och gått upp... Lite väl tidigt, men inatt 
har jag sovit som vanligt så nu är jag på banan igen.


I lördags blev käre mannen ännu ett år äldre så vi passade på att bjuda 
nära o kära på en bit mat och fika. Mina föräldrar, svärföräldrar, våra 4 vuxna 
barn och deras respektive. Såååå kul att få ha alla samlade!


Vi gjorde det enkelt och körde lite "Medelhavstema"  med grekisk pyttipanna,
tsatziki, sallad och frukt. Grekiska pyttipannan är suverän bjudmat när man är 
många, enkel att förbereda och så skjuts in i ugnen med så många 
fyllda långpannor man vill;)


Och så lite gofika på det:)


Och om det var full fart på lördagen så var söndagen raka motsatsen,
den gick verkligen i lugnets tecken. Så skönt att bara vara, plocka med lite 
av varje, bläddra i en tidning och fika förstås. 

Det blev premiärfika i uterummet och tänk att kaffet alltid smakar så gott 
när man sitter ute?


När vi kom hem från semestern hade det kommit flera leveranser med varor 
och igår började jag kika lite smått i kartongerna och himmel, så mycket fint 
det ligger i dem!  Bland annat kuddfodralet som skymtar i bakgrunden på bilden. 
det passade så bra hemma i soffan så ett par stycken får stanna där;)


Och ursnygga värmeljusglas!!!  Lyser så fint och blev en storfavorit hos mig direkt!
Och även här ser ni kuddfodralet i bakgrunden.
( kuddfodral 150:-, glaslykta 65:- )

Och nu är det redan måndag och en ny spännande vecka väntar!  Jag vet att det 
kommer ännu flera leveranser den här veckan så det blir mycket skoj att 
packa upp. Sedan väntar en hel del annat kul också, tror minsann att dottern 
ska ta med mig till salongen idag och fixa mitt hår, jippiiii!

Ha en härlig start på veckan! Vi ses snart igen.

Kramar från Carina

2 kommentarer:

Sallys hus sa...

Heeej vännen!
Men vilken uuuunderbar resa ni varit på..himmel så skönt!
Å vilken underbar middag å vilken underbar urna å underbart helt enkelt..;)
Va skoj att öppna snart..;) de där ljuslyktorna är favoriter här också..
Kraaaaam Katarina

neesa sa...

useful source article navigate to this web-site Hermes Dolabuy informative post index