tisdag 18 mars 2014

Semesterminnen


Ljuvliga orkidéer som sprider glädje lite överallt i huset;)

Även den här gången köpte vi med oss flera kartonger med nyplockade 
orkidéer hem från Thailand. En stor kartong behöll vi själva och så gav vi bort 
en del till nära och kära. 


Så här ligger de förpackade, blandade färger och varje stjälk sitter fast 
i en liten plastbehållare med vatten.


När man kommer hem från semestern kommer man snabbt in i den vanliga 
vardagslunken igen och då är det mysigt att ha dessa orkidéer stående 
lite varstans i huset och glädjas över.


Och på semestern har jag druckit minst en vattenmelonshake varje dag,
finns inget mer läskande och gott i värmen!

Och väl hemma igen blev vi sugna på att testa om vi skulle lyckas få de lika 
goda när vi gör de själva. En ny blender inhandlades och vi köpte av de här 
mindre vattenmelonerna som finns i butik just nu. Tycker de är söta och smakar 
riktigt gott!
Och jaaaaa, det blev superdupergott!!!
Om man bortser från den där hettan i luften som saknades  så smakade det helt underbart gott!


Kommer att bli en favvo i sommar!


Och självklart kan man göra shaken på alla möjliga frukter;)
På semestern testade vi flera sorter, ananas, lime, mango mm men vattenmelon 
är min stora favorit!!!

Ha en härlig tisdag! Jag ska sätta mig med en kopp kaffe nu och kika på 
mina orkidéer på bordet innan jag tar itu med dagen.

Vi ses snart igen!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vad mycket du har hunnit med sen jag var inne här sist. Vilken underbar resa ni har gjort och så roligt med kalas. Vilka vackra orkidéer, härligt att kunna njuta av dem långt efter resan. Tänk att det snart är dags att öppna för säsongen, tiden går verkligen fort.
Kram,
Regina